FANDOM

Yoshi Troy – był jednym z więźniów na Fiorinie 161, którzy zostali tam nawet po zamknięciu obiektu więziennego. Brał udział w walce z samotnym Ksenomorfem, urodzonym na terenie więzienia w 2179 roku.

Został zabity przez Smoka, gdy wystąpił w charakterze przynęty podczas desperackiej próby zwabienia stwora do odlewni.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Był dobrze zapowiadającym się inżynierem. Niestety dowiedział się o niewierności swojej żony. Metodycznie torturował ją i jej kochanka, za co został skazany na 25 lat więzienia.

Na Fiorinie Edytuj

Wcześniej jego umiejętności często przydawały się w naprawianiu zepsutych lub wadliwie działających maszyn. Dzięki temu traktowano go jako "złotą rączkę".

Przybycie Ripley Edytuj

Kontrolował piec hutniczy podczas pogrzebu Newt i Turka. Później gdy Murphy został zmielony przez wentylator, Troy również musiał naprawić uszkodzone urządzenie.

Przynęta i pościg Edytuj

Przeżył wybuch kwintycytaliny, który zabił wielu więźniów. Później zgodził się na nowy plan zabicia Ksenomorfa. To właśnie on naprawił dawno nieużywany tłok, a potem stanął przy nim na straży wraz z Dillonem, Ripley i Ericem.

Zanim plan zdołał się na dobre rozpocząć, pojawił się kolejny problem. Wiele drzwi nie działało poprawnie. Jeden z więźniów został szybko złapany i zabity, co zmusiło innych do podjęcia próby ucieczki przed stworzeniem. W ciągu kilku minut sytuacja pogorszyła się, a większość osób będących przynętami, zginęła.

Usłyszawszy krzyki, Dillon kazał Troyowi wziąć udział w pościgu, by dać szansę pozostałym przy życiu więźniom. Mężczyzna zgodził się i wyruszył na poszukiwania Smoka.

Problem ze znalezieniem bestii Edytuj

Troy biegł przez korytarze, oczekując spotkania z Obcym. Jak na złość, Smok nie zamierzał się pojawić. Inżynier usłyszał ostrzeżenie Davida o zbliżającym się zagrożeniu. Wiele ryzykując, postanowił pójść powoli.

Śmierć Edytuj

Wkrótce potem trafił na zakręt. Na nieszczęście odwrócił głowę, by spojrzeć za siebie, lecz gdy znowu ją odwrócił, stał już twarzą w twarz ze Smokiem. Zaskoczony zdołał jedynie wrzasnąć z przerażenia. Potwór zabił go w jednej sekundzie. Krzyk Troya usłyszeli Eric i Ripley, pilnujący komory tłokowej.

Edycja Specjalna Edytuj

Junior, za Tobą!

—Troy do Juniora, ostrzegając go przed obecnością Smoka

W Edycji Specjalnej, Troy spotkał Smoka zaraz po tym, jak został on wykurzony z tuneli wentylacyjnych. Zdołał jedynie ostrzec Juniora o obecności stworzenia, zanim ten zwabił je do pustego pomieszczenia na odpady nuklearne.

Osobowość i cechy Edytuj

Był jednym z najbardziej nieprzyjaznych więźniów w Ośrodku, przez co rzadko był widywany w towarzystwie innych. Nie zmieniało to faktu, że jego umiejętności techniczne były bardzo przydatne.

Pod jego niepozornym wyglądem krył się zwyrodnialec i sadysta. nie miał żadnych skrupułów przed torturowaniem zony i jej kochanka. Być może zrobił to z zazdrości, jednak może oznaczać, że był psychopatą. Prawdopodobnie jego umiejętności techniczne przydały mu się podczas tortur i morderstwa.

Pomijając wyrządzone przez niego zło, Troy był niezwykle cennym nabytkiem na Fiorinie, zarówno przed jak i po incydencie z Ksenomorfem. Wykazał się też odwagą gdy bez wahania wyruszył w głąb odlewni w poszukiwaniu ocalałych, przy okazji próbując zwabić Smoka.