FANDOM

To prosty detektor ruchu. Nie ma zbyt dalekiego zasięgu, ale powinien wystarczyć.

Ash przedstawia swoje urządzenie

Wykrywacz z Nostromo

Wykrywacz

Wykrywacz ruchu – sprzęt rejestrujący zmiany w gęstości powietrza i sygnalizujące o tym z pomocą odpowiedniego dźwięku.

Dwa takie urządzenia zostały zaprojektowane przez Asha w czerwcu 2122 r. na użytek załogi Nostromo. Miały posłużyć do złapania Chestburstera i zabicia go. Gdy osaczeni ludzie zdali sobie sprawę jakie rozmiary osiągnęła istota, zmienili plan działania. Po uprzednim opracowaniu planu ucieczki ze statku, wykrywacze pozostawiono w mesie, gdzie uległy zniszczeniu po eksplozji.

Niekanoniczne występowanie Edytuj

Nowelizacja Edytuj

Osobny artykuł: Obcy - ósmy pasażer Nostromo (książka)

Urządzenie wygląda zupełnie inaczej i jest rozmiarów ręcznego komunikatora. Po wykryciu żywej istoty zaczyna mrugać czerwone światełko, a igła wskazuje odległość. Ripley zauważa, że ten wykrywacz wygląda jak naprędce sklecony w warsztacie.

Alien: The Illustrated Story Edytuj

Osobny artykuł: Alien: The Illustrated Story

Aliens: Colonial Marines (gra) Edytuj

Osobny artykuł: Aliens: Colonial Marines

W mapie pojawiającej się w DLC "Nostromo" można natknąć się na dwa urządzenia w stołówce.

Obcy: Izolacja Edytuj

Osobny artykuł: Obcy: Izolacja

Urządzenie pojawia się w DLC "Spisani na straty". Jest to zwykły wykrywacz ruchu znany z gry, lecz zmieniono kilka drobnych elementów.

Ciekawostki Edytuj

  • Urządzenia zostały zaprojektowane i zbudowane przez Rona Cobba. Podstawą był mały przenośny telewizor.
  • Wykrywacz użyty przez Dallasa wydaje zupełnie inny dźwięk od tego słyszanego podczas testu i wykrycia Jonesa.

Występowanie Edytuj

Niekanoniczne

Zobacz także Edytuj