FANDOM

USS Patna – okręt kosmiczny typu Conestoga Troop Transport. Posłużył pracownikom Weyland−Yutani za bazę operacyjną podczas lotu na Fiorinę 161.

Informacje techniczne Edytuj

Był to typowy lotniskowiec klasy Conestoga o długości 385 metrów, szerokości 50 metrów i 85 metrów wysokości. Najprawdopodobniej posiadał uzbrojenie i wyposażenie takie samo jak USS Sulaco. Okręt należał do USCMC, jednak ze względu na współpracę W−Y z rządem mógł być wypożyczany korporacji.

Historia Edytuj

Gdy zarząd Weyland−Yutani dowiedział się o losie Ellen Ripley, która ocalała z wydarzeń w kolonii Hadley’s Hope i wylądowała na Fiorinie, oraz o rozwijającym się w jej ciele embrionie królowej obcych, w trybie natychmiastowym wysłał tam oddział specjalny. Komandosi i naukowcy nadzorowani przez samego szefa wydziału naukowego, Michaela Bishopa, wsiedli na Patnę i bezzwłocznie wyruszyli. Na pokładzie zorganizowano salę operacyjną, by w razie potrzeby wyciągnąć chirurgicznie zarodek z kobiety oraz sprzęt potrzebny do schwytania dorosłego osobnika.

Oddział specjalny dotarł do kolonii karnej, jednak operacja zakończyła się niepowodzeniem. Ostatni przedstawiciel obcej formy życia został zabity jeszcze przed ich przybyciem, Ripley zaś w ostatniej chwili popełniła samobójstwo, niszcząc tym samym królewski embrion.