Twarzołap z Planety 4 - pierwowzór twarzołapa, nośnik embrionu pasożyta. Wyhodowany przez Davida przy pomocy akcelerantu genetycznego, drugie stadium rozwoju protomorfa. Napotkany na Planecie 4 przez załogę statku kolonizacyjnego Przymierze.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Z kształtu jest podobny do "zwyczajnego", jednak czerwonawy, pomarszczony obszar między palcami zastępuje płaska, gładka powierzchnia w kolorze reszty ciała. Również kończyny odmiany są cieńsze.

Są szybsze i zręczniejsze, co jednak zmniejsza ich wytrzymałość - osobie postronnej dość łatwo było go usunąć przy użyciu noża i większej siły, co w przypadku "zwyczajnych" twarzołapów nie zdaje egzaminu, i dodatkowo może się skończyć śmiercią ofiary.

Poza tym ich krew wydaje się mniej żrąca, niż u "zwyczajnych" (przykładowo: krew twarzołapa z Planety 4 tylko boleśnie poparzyła twarz Lope'a, natomiast krew "zwyczajnego" twarzołapa przeżarła podłogę na dwóch piętrach statku Nostromo).

Wszczepienie embrionu[edytuj | edytuj kod]

Odmiana ta, podobnie do "zwyczajnej", kryje się wewnątrz Jaja, czekając na potencjalnego żywiciela. Po wykryciu tegoż jajo wypuszcza twarzołapa, a ten natychmiast przyczepia się do twarzy delikwenta. Warto też zauważyć, że mają opóźnienie w owinięciu ogona wokół szyi ofiar - robiły to dopiero po przyczepieniu się, podczas gdy "zwyczajne" twarzołapy łapały za gardła jeszcze przed procesem wszczepienia. Infekcja następuje niemal zaraz po wsunięciu pokładełka w gardło ofiary, twarzołap nie musi znajdować się ściśle przy twarzy.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Po raz kolejny − po filmie Obcy kontra Predator − szybkość cyklu życiowego Obcych uległa znacznemu przyśpieszeniu.
  • W nowelizacji filmu twarzołap był niewiarygodnie silny i nawet połączone siły Lope'a i Cole'a nie pomogły w usunięciu go, dlatego potrzebny był nóż.
  • W nowelizacji filmu nieprzytomny Oram − z twarzołapem przyczepionym do twarzy − śnił o spotkaniu z Bogiem.

Galeria[edytuj | edytuj kod]