FANDOM

Turk – był kolonistą, porwanym w 2179 roku przez Weyland-Yutani i wzięty na pokład USS Legato, prawdopodobnie w celu eksperymentów lub hodowli Ksenomorfów. Gdy istoty uciekły z klatek i rozeszły się po statku, mężczyzna zdołał uciec na pokład Sulaco, do którego było umocowane Legato.

Został uwięziony w jednej z komór kriogenicznych, w której zginął podczas wypadku na Fiorinie 161. Po śmierci z powodu odniesionych obrażeń pomylono go z kapralem Hicksem.

Biografia Edytuj

Spotkanie Lisbeth i próba wejścia na Sulaco Edytuj

Turk i jego wspólnik Samwell Stone byli w drodze do "kładki" łączącej Legato z Sulaco. Obaj uratowali Lisbeth Hutchins z rąk pracownika korporacji. Cała trója ruszyła w dalszą drogę, omijając niebezpieczne rejony i unikając Ksenomorfów. Gdy dotarli do kładki, kobieta nie chciała wejść na Sulaco, gdyż zamierzała najpierw odnaleźć rodziców.

Wejście na Sulaco i obudzenie Hicksa Edytuj

Wspólnicy zdołali wejść na pokład statku. W jednym z pomieszczeń znaleźli uszkodzonego Bishopa, Hicksa, Ellen Ripley i Newt pogrążonych w hibernacji. Natychmiast obudzili kaprala w celu uzyskania niezbędnych informacji. W tym momencie zaatakowali ich trzej żołnierze W–Y. Turk został pobity i siłą wsadzony do chwilę wcześniej opróżnionej kapsuły. Podczas strzelaniny, Twarzołap atakujący Ripley został postrzelony, co spowodowało rozbryzg jego krwi. Substancja uszkodziła mechanizmy, przez co komory kriogeniczne zostały automatycznie załadowane do kapsuły, a ta wraz z innymi została wystrzelona w próżnię.

Śmierć i pomylona tożsamość Edytuj

Gdy kapsuła rozbiła się na powierzchni Fioriny 161, Turk zginął przez częściowe zmiażdżenie luźną belką nośną. Poważne uszkodzenia ciała uniemożliwiły identyfikację, przez co został pomylony z Hicksem. Jego ciało zabrano do kostnicy w celu zbadania, a później spalono w piecu wraz z ciałem Newt.

Ciekawostki Edytuj

  • Turk stanowi znaczny retcon w uniwersum Obcego, z racji zastąpienia nim Hicksa i otwartej dzięki temu możliwości rozwinięcia historii tego drugiego.

Wystąpienia Edytuj