FANDOM

Dobra, słuchajcie! Możemy mieć do czynienia z plagą Ksenomorfów. Tak jest – polujemy na robale. Starajcie się likwidować cele z daleka, ten kwas jest strasznie wredny.”

—Maj. Van Zandt (z Aliens vs. Predator)

Major Thomas Van Zandt był członkiem 1-szego batalionu, 3-eciego pułku Amerykańskiego Korpusu Kolonialnych Marines. Stacjonował na pokładzie USS Marlow, oraz dowodził misją zdławienia plagi Ksenomorfów w kolonii Freya's Prospect i pobliskim ośrodku badawczym na Weyland-Yutani na BG-386.

Misja okazała się porażką, gdy Marlow został zniszczony a praktycznie wszyscy Marines zostali zabici. Van Zandt, osobiście poprowadził ostatni atak na Królową Ksenomorfów w rafinerii kolonii ale jego oddział został wybity a on sam złapany i zapłodniony przez Chestburstera.

Biografia:   Edytuj

Wczesne życie:   Edytuj

Przed wysłaniem na BG-386, Van Zandt był weteranem 38 zrzutów oraz dwóch orbitalnych akcji. Dowodził również jedynym oddziałem, który skutecznie zdławił plagę Ksenomorfów na pokładzie międzygwiezdnego statku USS Fidanza.

Misja na BG-386: Edytuj

Zbliża się fala uderzeniowa. Zapiąć pasy i trzymać się mocno.

—― Van Zandt, przed falą uderzeniową z eksplodującego Marolow’a

Van Zandt był dowódcą batalionu wysłanego na BG-386 w odpowiedzi na wezwanie pomocy, wysłane z kolonii górniczej na planecie.  Był na pokładzie desantowca razem z Kapralem Tequilą i Rekrutem kiedy statek batalionu,  USS Marlow został zniszczony przez statek Dark'a. Natychmiastowo rozkazał pilotowi desantowca kierować się na powierzchnię, ale fala uderzeniowa prawie doprowadziła do awarii statku. Po wylądowaniu, Van Zandt zaczął organizować oddziały.

Gdy jego ludzie padli ofiarą zarówno Ksenomorfów jak i Predatorów, zarządził przegrupowanie się ocalałych w kompleksie kolonii Freya's Prospect. Kiedy przybyło wystarczająco dużo Marines, zebrał zespół, żeby pójść do rafinerii w celu znalezienia Matki, mając nadzieję na zniszczenie jej oraz gniazda, a tym samym uzyskać pewną kontrolę nad sytuacją na planecie. Jednakże, oddział Van Zandta został wybity a on sam schwytany, uwięziony i zapłodniony Chestbursterem.

Śmierć: Edytuj

Siedzi we mnie Ksen. Zastrzel mnie, Rekrucie!

—― Van Zandt, do Rookiego

Rekrut został wysłany na poszukiwania Majora przez Tequile. Znalazł go, uwięzionego na najniższych poziomach rafinerii, obok wielu innych Marines, którzy zginęli poprzez wyjście Chestbursterów z ich klatek piersiowych. Van Zandt rozkazał młodemu komandosowi, by go zastrzelił, widząc co stało się z otaczającymi go ludźmi. Rekrut wykonał rozkaz, ale zaraz po egzekucji z klatki piersiowej Majora wyszedł Chestburster.

Sprzęt: Edytuj

Van Zandt nosił zbroje pancerną z załączoną lampą TNR oraz używał miotacza ognia M260B jako swoją główną broń, którą Rekrut znalazł u jego stóp gdy był uwięziony w rafinerii.