FANDOM

Thomas Murphy – był jednym z więźniów na Fiorinie 161, którzy zostali tam nawet po zamknięciu obiektu więziennego. Został zabity przez samotnego Ksenomorfa, urodzonego na terenie więzienia w 2179 roku.

Był pierwszą ofiarą stworzenia. Został poszatkowany przez duży wentylator, na który zatoczył się gdy obcy splunął mu w twarz kwasem.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Murphy od dzieciństwa był zaangażowany w przestępczość i większość życia spędził na ucieczce przed władzami. Nie próbował zarabiać na siebie w legalny sposób, wolał okradać innych, a także miał skłonności do seksualnych dewiacji. Ostatecznie został umieszczony w więzieniu o zaostrzonym rygorze. Za kradzież statku kosmicznego i spowodowanie śmierci czterech osób, otrzymał karę dożywotniego więzienia.

Na Fiorinie Edytuj

Kiedy kapsuła ratunkowa ze statku Sulaco rozbiła się na powierzchni Fioriny, Murphy był jednym z członków ekipy ratunkowej. Zabrał ze sobą Spike'a, który po chwili został zaatakowany przez ukrywającego się Twarzołapa. Mężczyzna zauważył później rany na głowie swojego psa, które uznał za pozostałości po dotkliwym pobiciu przez jednego z więźniów.

Śmierć Edytuj

Podczas czyszczenia więziennego szybu wentylacyjnego, Muprhy znalazł plamę podejrzanej substancji, która okazała się być wylinką Ksenomorfa. Chwilę później spotkał Smoka, którego pomylił wcześniej z psem. Stworzenie splunęło mu w twarz żrącym kwasem. Mężczyzna z bólu i zaskoczenia zatoczył się, wpadając na wielki wentylator. Natychmiast został posiekany na kawałki, a zatrzymanie mechanizmu uruchomiło alarm.

Edycja specjalna Edytuj

Razem z Frankiem wciągnęli martwego woła do rzeźni, planując później oprawić zwłoki. Nie wiedzieli, że w tym momencie obcy szykuje się do wyjścia na wolność.

Osobowość i cechy Edytuj

Pomimo dokonanych zbrodni, Murphy był znany jako jeden z dość dobrze zachowujących się więźniów. Należał również do nielicznych przyjaciół Golica. Dodatkowo zajmował się porzuconym psem.

Ciekawostki Edytuj

  • Istnieją różnice między filmem, a jego komiksową adaptacją. Śpiewa tam inną piosenkę, wyciera podłogę zamiast czyścić tunel wentylacyjny i nie ginie poszatkowany przez wentylator, tylko zostaje ścięty przez Smoka.