FANDOM

Globus
Poniższe fakty zostały opisane z punktu widzenia prawdziwego świata.

Creative Assembly – brytyjska wytwórnia gier umiejscowiona w Horsam, West Sussex. Została założona w 1987 roku przez Tima Ansell. Oddział australijski jest obsługiwany z doliny Fortitude, stan Queensland (SEGA Studios Australia). W początkowych latach firma pracowała nad przeniesieniem gier do DOS z platform Amiga i ZX Spectrum, a następnie współpracowała z Electronic Arts przy tworzeniu różnych gier pod marką EA Sports. W 1999 roku firma miała wystarczające zasoby, aby spróbować nowego i oryginalnego projektu, rozwijając strategiczną grę komputerową Shogun: Total War. Gra była bardzo udana dla wytwórni i jest uważana za wzorcową grę strategiczną. Kolejne tytuły z serii Total War zbudowane na zwycięstwie Shogun: Total War, zwiększyły krytyczny i komercyjny sukces firmy.

W marcu 2005 r. Creative Assembly zostało przejęte przez japońskiego giganta SEGA jako europejską spółkę zależną. W ramach tego, SEGA opracowała kolejne tytuły Total War, a Creative Assembly wkroczyło na rynek konsolowy z przygodowymi grami akcji, takimi jak Spartan: Total Warrior i Viking: Battle for Asgard.

Zespół The Creative Assembly opracował grę Obcy: Izolacja, która została wydana w październiku 2014.