FANDOM

70px-Ostrze%C5%BCenie.png Użytkownik WindMarine12 pracuje nad rozbudową tego artykułu.
Prosimy o niedokonywanie większych zmian do 12 września
70px-Ostrze%C5%BCenie.png

Stacja Sewastopol − stacja kosmiczna orbitująca wokół gazowego giganta KG-348 w układzie Zeta Reticuli. Pierwotnie zbudowana w celu eksploatacji bogatych złóż mineralnych planety, którą okrąża i obsługi szlaków handlowych między Ziemią a Zewnętrznymi Rubieżami[1]. Stacja podupadła z powodu wahań ekonomicznych i zmiany trasy lotu z Układu Słonecznego na planetę Thedus.

W 2137 roku załoga statku ratunkowego USCSS Anesidora sprowadziła na stację ksenomorfa, co wywołało inwazję obcych, która poskutkowała śmiercią większej części mieszkańców stacji. Stacja Sewastopol została zniszczona przez Henry'ego Marlowa 11 grudnia[2], który wysadził Anesidorę, uszkadzając stabilizatory grawitacyjne Sewastopola i ostatecznie skazując stację na spalenie w atmosferze KG-348.

Opis Edytuj

Sewastopol był ogromną stacją o średnicy prawie osiemnastu kilometrów. Służył jako port i placówka handlowa w układzie Zeta Reticuli. Przed incydentem z ksenomorfem, który doprowadził do jej zniszczenia, stacja liczyła 500 stałych mieszkańców, chociaż była wystarczająco duża, aby pomieścić około 3000 mieszkańców[1].

Stacja składała się z trzech głównych wież:

Obszary serwisowe stacji i rdzeń reaktora znajdowały się na platformie inżynierskiej u podstawy trzech wież. Poszczególne obszary były połączone systemem tranzytowym Towerlink, składającym się z wagonów poruszających się w rurach ciśnieniowych z jednej wieży do drugiej. W nagłych przypadkach placówka medyczna San Cristobal dysponowała również ambulansami krótkiego zasięgu.

Historia Edytuj

Incydent z ksenomorfem Edytuj

11 listopada 2137 na stację przybył Henry Marlow statkiem Anesidora, z prośbą o pomoc dla swojej żony Catherine Foster zaatakowanej przez twarzołapa. Szef medycyny Dr. K. Lingard myślała, iż ona sama może usunąć pasożyta. Wtedy stworzeniem zainteresował się B. Ramson i kazał sobie opowiedzieć o nim wszystko. Po znalezieniu na pokładzie statku Marlowe'a czarnej skrzynki USCSS Nostromo, postanowiono nie ogłaszać kwarantanny, bo oznaczałaby cięcia nagrody dla załogi stacji.

14 listopada tego samego roku, na wolność wydostał się Chestburster. Został podpisany akt zgonu, a marszałek Waits i pozostali zaczęli polować na zbiegłe stworzenie.

Gdy dorosły Ksenomorf zaczął zabijać ludzi, stacja została wystawiona na sprzedaż (chciano ją sprzedać by ktoś inny musiał zająć się śmiertelnym zagrożeniem).

17 listopada stację kupiła korporacja Weyland−Yutani, natychmiast wysłali do systemu APOLLO nowe dyrektywy operacyjne, w tym Special Order 939 (pol. Specjalny Rozkaz 939).

11 grudnia pasażerowie statku USCSS Torrens − w tym Amanda Ripley − pomogli w złapaniu Ksenomorfa.

Zniszczenie stacji Edytuj

Po odkryciu dużego gniazda, Marlow postanowił przeciążyć reaktor jądrowy swojego statku. Miał nadzieję, iż zniszczy stację wraz z Ksenomorfami w jej wnętrzu. Niestety wczesna interwencja Amandy uniemożliwiła całkowite zniszczenie stacji. Jednak wybuch był dość silny, by Sevastopol z powodu zniszczonych stabilizatorów grawitacyjnych, gwałtownie wpadł w atmosferę KG−348.

Występy Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa stacji pochodzi od miasta Sewastopol leżącego na Półwyspie Krymskim na terenie dawnego Związku Radzieckiego, następnie na Ukrainie, a obecnie będącego przedmiotem sporu terytorialnego między Ukrainą i Rosją.
  • Transmisja Davida do Wayland-Yutani, szczegółowo opisująca jego pracę nad stworzeniem ksenomorfa, została wzmocniona w Sewastopolu w 2122 roku[3].

Informacje zakulisowe Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Andy McVittie (autor). The Art of Alien: Isolation, s. 76 (2014), Titan Books.
  2. Obcy: IzolacjaWpis z dziennika 031 – Torrens Hail
  3. Matthew Thorne (reżyseria). Advent (2017), 20th Century Fox.