FANDOM

Spike – psi towarzysz więźnia Thomasa Murphy'ego na Fiorinie 161. Z jego ciała narodził się Runner zwany Smokiem. Występuje w filmie Obcy 3.

Biografia Edytuj

Pies znajdował się na pokładzie przenoszonej kapsuły, gdzie wyczuł podejrzane stworzenie. Ukrywający się Twarzołap zaatakował go i zapłodnił. Murphy znalazł swojego pupila, poranionego w wyniku walki z obcą formą życia. Mężczyzna uznał, że to któryś z więźniów pobił Spike'a dla zabawy. Podczas pogrzebu Rebecci i Turka, pies został brutalnie rozerwany od środka przez Ksenomorfa.

Jak na ironię, Murphy mógł dość szybko zostać ofiarą Ksenomorfa, gdy zobaczył poruszającą się w cieniu istotę, którą pomylił z zaginionym czworonogiem.

Ciekawostki Edytuj

  • Spike jest psem rasy Rottweiler.
  • W Edycji specjalnej filmu, zamiast psa występuje wół imieniem Babe. Nie występuje on również w powieści, gdyż jest ona kontynuacją Edycji specjalnej i została napisana na długo przed powstaniem filmu.
  • Pierwotną wersję z wołem zastąpiono Rottweilerem, ponieważ w mniemaniu reżysera, Ksenomorf miał być szybki i zabójczy, co doskonale pasowało do tej rasy psa. Wielu członków ekipy filmowej było zawiedzionych, bo wcześniej planowano wykorzystać stworzenie przypominające zmutowanego psa z filmu "Coś" Johna Carpentera.
  • Nie jest jasne w jaki sposób Spike został prywatnym zwierzęciem Murphy'ego, jeżeli więźniowie mieli zakaz posiadania jakichkolwiek zwierząt. Możliwe, że był to pies stróżujący, zostawiony po zamknięciu obiektu i adoptowany przez więźnia.
  • W komiksowych adaptacjach i w kartach, Spike jest znany jako "Sparky".