FANDOM

Special Order 937 (pol. Specjalny Rozkaz 937) − zlecenie dostarczone załogantowi statku NostromoAsh'owi − w 2122 roku. Jego zadaniem było zapewnienie przetrwania Ksenomorfowi. To spowodowało, iż android nie zwracając uwagi na bezpieczeństwo pozostałych załogantów, sabotował wszelkie próby schwytania lub zabicia stworzenia.

Historia Edytuj

Po wyprawie Prometeusza wprowadzono serię ponad 900 specjalnych rozkazów. Były wydawane tylko syntetycznym członkom danej załogi, w celu umożliwienia pobrania technologii pozazarodkowych lub próbek biologicznych (często bez wiedzy ludzi biorących udział w wyprawie). Dzięki temu mieli pewność, iż zleceniobiorca ich nie zawiedzie.

Wysłanie Nostromo Edytuj

Po odkryciu i częściowym odtworzeniu transmisji z LV−426, pracownicy korporacji dowiedzieli się o istnieniu agresywnej i adaptywnej formy życia. W tym celu wybrano frachtowiec transportowy do znalezienia i pobrania próbki (jako przykrywkę zlecono załodze holowanie rafinerii). Jedynie Ash znał drugie dno wyprawy. Po odebraniu transmisji załoganci postanowili zbadać jej źródło, stosując się do przepisów nałożonych przez szefostwo.

Misją androida była "eskorta" znalezionego organizmu. Na mocy Specjalnego Rozkazu los załogi miał drugorzędne znaczenie.

Odkrycie i wpływ na dalsze wydarzenia Edytuj

Rola Ash'a stała się trudniejsza do ukrycia, przez co Ripley poznała prawdę. Android został zniszczony, ale przed "śmiercią" zdołał przesłać część swojej świadomości AI na statek Narcissus. Udało mu się przejąć nad nim kontrolę w celu kontynuowania swojej misji, ale został wykasowany przez Chris'a Hopper'a. W ten sposób zakończył się wpływ tajnej dyrektywy.

Ciekawostki Edytuj