FANDOM

Sierżant Roth - żołnierz oddziału Piechoty Kolonialnej wysłanego na Tartarusa w celu "zabezpieczenia aktywów".

Biografia Edytuj

Misja na Tartarusie Edytuj

W 2220 roku oddział, w którym służy Roth, zostaje zwerbowany przez Weyland-Yutani do wytropienia na LV-797 wrogiej korporacji. Krótko przez desantem Roth rozmawia z Lorimerem o tym, że żołnierze powinni właściwie mieć przerwę ze względu na ciężką misję, którą niedawno przeszli.

Roth z połową oddziału lądują w dżungli. Znajdują zestrzelony statek i ukrytego w nim pracownika Seegsona, Laurence'a Goode'a. Roth wzywa kapitan Paget i próbują przesłuchać zatrzymanego, jednak ten wydaje się mieć stres pourazowy.

Spotkanie z Yautja Edytuj

Roth zabiera swoją grupę do dżungli, żeby poszukać kolegów Goode'a. Poleca rozdzielić się, jednak wkrótce musi biec na ratunek jednej z drużyn, zaatakowanej przez wrogą rasę kosmitów; w trakcie wymiany ognia zabija jednego Łowcę.

Wkrótce potem grupa Rotha zostaje wysłana na pojazd obcej cywilizacji w celu przejęcia go. W odpaleniu statku przeszkadza im Predator Cracked Tusk; jeden z towarzyszących grupie cywili, Humble, dorywa się do karabinu i zabija Predatora. Wściekły Roth odbiera mu broń i wypomina, że trafił nie tylko wroga, ale i wszystko wokół. Statek odlatuje w przestrzeń kosmiczną.

Przebudzenie Inżyniera i wycieczka na LV-223 Edytuj

Podczas, gdy marines szukają sprzętu do połączenia się z Hasdrubalem, z uszkodzonego przez Humble'a sarkofagu wydostaje się Inżynier, który zabija sierżanta Indelicato, zmusza ludzi do ukrycia się i przejmuje kontrolę nad statkiem.

Sześć dni później statek ląduje na LV-223 i ludziom udaje się umknąć do dziczy. Tam atakują ich ksenomorfy, Rucker zostaje porwany a Jhalil ranny. Na ratunek przybywają rozbitkowie, którzy utknęli na księżycu rok wcześniej, i zabierają marines do swojego obozu. Po drodze Roth wyraża obawy odnośnie "przyjaznego" Yautja nazywanego Ahab.

Kilka godzin później Ahab i Galgo Helder przynoszą wieści - Inżynier obudził kolegę i obaj ładują na statek urny z Czarną Mazią. Zostaje ułożony plan, wedle którego Roth odeskortuje Singera, Humble'a i Angelę Foster, żeby ci ukradli statek. Inżynier jednak zauważa Rotha, strzela do niego i odlatuje, z gapowiczami na pokładzie.

Po całej akcji Roth nie bez problemu dołącza do pozostałych, i wkrótce odnajdują ich koledzy.

Akcja ratunkowa Edytuj

Na Hasdrubalu podczas narady Roth wyraża opinię, że chciałby wrócić na księżyc, żeby uratować porwanych przez Obcych Ruckera oraz Chris Hanlock. Grupka ochotników udaje się na LV-223, gdzie po namierzeniu gniazda wdają się w walkę z ksenomorfami, później z Inżynierem; gdy tego atakuje Królowa, marines znajdują w końcu Chris. Nie mogą jednak wrócić na Hasdrubala, gdyż zniszczono desantowiec, a na statku nikt nie odbiera. Ludzie ukrywają się więc w bunkrze Inżynierów, żeby wezwać transport zdalnie.

Powrót Predatorów i bitwa z Obcymi Edytuj

Roth zauważa zbliżający się klan z Tartarusa i wszyscy obserwują walkę Ahaba z Hornheadem. Po wygranej Ahaba Łowcy przyłączają się tymczasowo do ludzi, ze względu na nadciągające ksenomorfy. Podczas walki Chris poświęca się i wysadza w powietrze znaczną część stada.

Po walce Roth poleca Crossowi wezwać transport, a potem wydaje mu się, że coś słyszał.

Przed odlotem Edytuj

Okazuje się, że Roth słyszał Inżyniera. Ludzie urządzają w bunkrze pułapkę przy użyciu Czarnej Mazi i dobijają kosmitę.

Według późniejszego raportu Paget, wszyscy ocalali, w tym Roth, przygotowują się do hibernacji na czas powrotu na Ziemię.

Występuje w: Edytuj

Ciekawostki Edytuj