FANDOM

Predator: Life and Death - pierwsza część serii komiksowej Life and Death.

Opis wydawcy Edytuj

Kolonialni marines lądują na planecie Tartarus (LV-797) w celu przeprowadzenia śledztwa w sprawie nielegalnej aktywności jednej z konkurencyjnych dla Weyland-Yutani korporacji. Lecz to, co odkrywają, to grupa przerażonych rozbitków ocalałych z krwawej łaźni urządzonej przez grupę obcych "łowców", broniących dostępu do przypominającego kształtem końską podkowę statku innej razy kosmitów.

Bezwzględna Firma, ustami swego przedstawiciela w załodze statku, żąda wydobycia pojazdu obcych, podczas gdy dowodząca marines kapitan pragnie uchronić swych żołnierzy od jatki. Ale żaden plan nie jest możliwy do realizacji, gdy atakują Predatorzy...

Fabuła Edytuj

Rok 2220. Na statku USCM, Hasdrubalu, kapitan Paget i wysłannik Weyland-Yutani, Lorimer, omawiają szczegóły misji - marines mają wypędzić z planety LV-797, zwanej dalej Tartarus, wrogą organizację.

Krótko potem marines w dwóch desantowcach typu "Cheyenne" lądują na powierzchni Tartarusa. Wkrótce drużyna dowodzona przez Paget znajduje opuszczone obozowisko Seegson Tech.

Tymczasem grupa sierżanta Rotha natrafia na zestrzelony statek i ukrywającego się w nim przedstawiciela Seegsona, Laurence'a Goode'a.

Grupa Paget też znajduje statek, tym razem nie ludzki.

Wysłani na zwiad Chimo, Garland i Herrman zostają zaatakowani. Pierwszy ginie Chimo, po nim Garland, a ostatni Herrman. Sprawcami okazują się dwaj Yautja - Hive Wars i Cracked Tusk.

Roth wzywa Paget i próbują wydobyć z Goode'a jakieś informacje, ale facet tylko bredzi bez sensu. Roth zabiera swoją grupę na poszukiwania i każe się rozdzielić. W obozie zaś Paget i Lorimer kłócą się o statek kosmitów. Przerywa im Ancane, meldując utratę kontaktu z Chimo i jego ludźmi. Paget zarządza skanowanie okolicy zdalnie, Hasdrubalem, i poleca Rothowi zachować czujność.

Hive Wars atakuje ponownie - tym razem Stefopoulosa, Bonito, Lee i Ruckera. Predator zabija pierwszych dwóch i zostaje postrzelony przez Ruckera, który przez przypadek zabija Lee. Rucker dogania i dobija Hive Warsa, by chwilę później zostać otoczonym przez resztę klanu. Na szczęście dla niego przybywa odsiecz. W trakcie bitwy Rothowi udaje się zabić jeszcze jednego Yautję. W międzyczasie do obozu przybywają dwaj pracownicy Seegsona, Melville i Humble.

Po oględzinach zwłok Predatorów android Singer stwierdza, że znaleziony statek nie jest ich produkcji. Melville oznajmia, że jego ludzie też tak sądzili, na co Lorimer doznaje erupcji godności. Paget rozkazuje mu się uspokoić i ze względu na utratę 20% oddziału odmawia wdania się w wojnę z Yautja, jednak Lorimer grozi skutkami prawnymi.

Paget z połową żołnierzy krąży po dżungli z wykrywaczami ruchu. W tym samym czasie Roth z drugą połową ludzi udają się na desant na statek kosmitów, i zrzuca ich Cracked Tusk. Reszta marines w końcu spotyka Predatorów, co kończy się strzelaniną.

Na pokładzie obcego statku Singer pracuje nad odpaleniem maszyny, co przerywa mu Crakced Tusk, który alarmuje kolegów i rzuca się na żołnierzy. Humble zabija go, umożliwiając start. Porzuceni przez Yautja ludzie Paget obserwują odlatujący statek.

Roth ochrzania Humble'a za ostrzelanie wszystkiego wokół. Humble broni się, że przecież zabił "wielkiego potwora", więc to już koniec problemów, nieświadomy, że uszkodził sarkofag hibernacyjny Inżyniera.

Okładki Edytuj