FANDOM

Predator: Fire and Stone - czwarty komiks z serii Fire and Stone.

Opis wydawcy Edytuj

Załoga statku patrolowego Perses, mozolnie i w spokoju przemierzająca otchlań kosmosu, zostaje ponownie rzucona w wir akcji, kiedy atakuje ich pasażer na gapę: jeden z Łowców. Podczas gdy mierzą się z niewidzialnym przeciwnikiem, szef ochrony - Galgo, staje się głównym celem ataku. Wkrótce zostaje, wbrew swojej woli, psem myśliwskim weterana Łowcy, który wyruszył na ostatnie łowy, nie na ludzi tym razem, ale na ich stwórcę.

Fabuła Edytuj

Rozdział pierwszy Edytuj

23 stycznia 2219 Galgo Helder, Higgins i Piper zostają wybudzeni z hibernacji, gdyż komputery Persesa wykryły na pokładzie gapowicza. Mężczyźni rozdzielają się i wkrótce Piper zostaje zabity przez intruza. Galgo, zrozumiawszy, z czym ma do czynienia, podstępem robi z Higginsa przynętę w jednej z przestrzeni załadunkowej, po czym otwiera śluzę i wyrzuca wszystko, włącznie z Higginsem, w próżnię.

Okazuje się jednak, że gapowicz żyje i łapie Galgo.

Rozdział drugi Edytuj

Około roku 2107, Ahab poluje na czterorękie humanoidy na planecie UE-753 w układzie Kaus Borealis. Jeden z kosmitów rani Predatora w twarz, ale sam po chwili ginie. Ahab znajduje w jaskini malowidła podobne do tych na wyspie Skye i je niszczy.

Teraźniejszość. Ahab i Galgo kłócą się o zawiezienie tego pierwszego na LV-223. Galgo w końcu się zgadza.

30 stycznia 2219 Perses dociera na LV-223 i Ahab razem z Galgo szukają śladów Inżynierów. Znajdują dużo wielkich stosów z martwych ksenomorfów, przy których zaskakują ich dwa "byki", które zabijają. Galgo stwierdza, że nie powinien był tu wracać, a Angela Foster, która pojawiła się nagle z Chris i Jill Hanlock, przyznaje mu rację.

Rozdział trzeci Edytuj

Retrospekcja z 6 listopada 2216 - Galgo, Angela i Higgins ratują załogę statku, który ma zaraz wybuchnąć. Galgo zwleka z ewakuacją, gdyż chce obrabować kajutę kapitana. Zamiast pieniędzy, znajduje jednak ukrywającą się rodzinę. Zabiera ich na pokład, zanim statek wybucha.

30 stycznia 2219. Ahab atakuje Angelę, Chris i Jill, ale Galgo powstrzymuje Yautja. Angela rozkazuje Chris i Jill wracać do obozu, a sama uderza w twarz Galgo i wypomina mu porzucenie załogi kilka tygodni wcześniej. W trakcie drogi do obozu Galgo opowiada własną wersję tego, co stało się na Geryonie i Persesie oraz informuje Angelę, że nie mogą odlecieć z LV-223, dopóki Ahab nie upoluje Inżyniera. Angela zgadza się ich przenocować na progu jaskini. Przy ognisku Galgo koloryzuje historię o ratowaniu rozbitków sprzed trzech lat (początek rozdziału). Próbuje też wypytać Ahaba o jego blizny.

Rano, 31 stycznia 2219, Angela wyrzuca Galgo i Ahaba z jaskini. Galgo wpada na pomysł, żeby wykorzystać jako przynętę na Inżyniera jednego z dwóch "byków", jednak jest zmuszony go zabić, gdy Ahab zostaje znokautowany. Ahab zwraca mu karabin Inżynierów i biegnie za drugim "bykiem". Galgo i Ahab wpadają na Inżyniera.

Rodział czwarty Edytuj

Retrospekcje z tych Łowów Ahaba, na których natknął się na ślady Inżynierów: UE-753 w Kaus Borealis, 2107; UE-992 w Chi Herculis, 2152; LV-9982 w Beta Hydri, 2195; układ Zeta 2 Reticuli, 22 stycznia 2219.

31 stycznia 2219 Ahab walczy z Inżynierem. Galgo udaje się wyprosić zwolnienie z roli "psa", po czym ucieka, ku konsternacji Ahaba. Inżynier wykorzystuje moment i zdobywa prowadzenie w walce. Tymczasem Galgo dopadają wyrzuty sumienia i postanawia wrócić.

Inżynier bez problemu pomiata Predatorem i łamie mu rękę oraz nogę. Ahab ukrywa się na Persesie, przyczaja i przybija Inżyniera Combi Stickiem do ściany, po czym uruchamia sekwencję samozniszczenia. Inżynier uwalnia się, ale zanim zdoła dobić przeciwnika, pojawia się Galgo i rani go z karabinu. Człowiek zabiera Ahaba z Persesa, zanim sekwencja samozniszczenia niszczy statek i Inżyniera.

Eksplozja zwabia Angelę, Chris i Jill, które stwierdzają, że teraz utknęli na księżycu na dobre. Ahab przeszukuje wrak i wyciąga z niego czaszkę z kręgosłupem Inżyniera. Galgo stwierdza, że zaczyna lubić Predatora, i że raczej nie zagrozi ludziom, gdyż są zbyt małą ligą.

12 lutego 2219 Angela stwierdza, że Ahab jest dla Galgo jak anioł stróż. W tym samym czasie Ahab zabija olbrzymią stonogę.

Okładki Edytuj