FANDOM

Oto "Perses", nasz statek patrolowy. Uzbrojony po zęby ostry drań. Co może się przydać, jeśli na tym odludnym, pustym księżycu wybuchnie nagle wojna.

—fragment reportażu Clary Atkinson (Prometeusz: Fire and Stone)

Perses - statek kosmiczny mający zabezpieczać misję ratunkową na LV-223.

Historia Edytuj

W 2217 roku podłączony do stacji dokującej Geryon Perses zmierza ku księżycowi LV-223, gdzie dociera 14 stycznia 2219. Na powierzchni księżyca ląduje z innym statkiem, Heliosem.

Kilka godzin później załoga Persesa otrzymuje zadanie dotarcia do statku i przepłoszenia nim oblegających Heliosa ksenomorfów, jednak odlatują z aresztantem, porzucając resztę ekipy na powierzchni księżyca.

22 stycznia 2219 Perses dokuje na Geryonie. Załoganci Piper i Higgins zostają poddani hibernacji, podczas gdy kapitan statku, Galgo Helder, schodzi na chwilę na stację, jednak po chwili wraca i odlatuje, nieświadom pasażera na gapę.

Następnego dnia systemy Persesa wykrywają gapowicza i budzą załogę. Intruz zabija Pipera, więc Galgo organizuje pułapkę w śluzie, robiąc z Higginsa przynętę. Zawartość śluzy zostaje wystrzelona w kosmos, jednak gapowicz przeżywa, obezwładnia Galgo i każe mu lecieć na LV-223.

30 stycznia Perses ląduje na LV-223. Galgo i Predator wychodzą na łowy do dżungli. Nazajutrz, po znalezieniu celu łowów, ów cel pomiata Ahabem i zmusza go do wycofania się na Persesa. Ahab przybija Inżyniera do ściany wewnątrz statku, zostawia Sekwencję Samozniszczenia i przy pomocy Galgo ucieka. Sekwencja wybucha, niszcząc Persesa (oraz Inżyniera) doszczętnie.

Załoga Edytuj

Pojawił się w: Edytuj