FANDOM

Kapitan Paget - dowódca oddziału marines wysłanego na Tartarus w celu "zabezpieczenia aktywów".

Z dowodzonych przez nią 31 żołnierzy, przeżyło tylko czworo (plus ona sama). Największe żniwo, aż 17 osób, zebrali Yautja (konkretniej klan z Tartarusa).

Biografia Edytuj

Misja na Tartarusie Edytuj

W 2220 roku, na pokładzie statku Hasdrubal, Paget omawia z Lorimerem szczegóły zleconej przez Weyland-Yutani misji - aresztowania konkurencyjnej korporacji, która chce zawłaszczyć należną Firmie planetę. Po rozmowie Paget konsultuje z syntetykiem imieniem Singer, czy w strefie lądowania są jakieś zakłócenia odczytu, i instruuje swoich żołnierzy, żeby nie szarżowali.

Po lądowaniu na Tartarusie Paget wraz z połową plutonu natrafiają na opuszczone obosowisko Seegsona, aby następnie kontynuować przeszukiwanie dżungli. Tym razem odnajdują statek kosmiczny, który nie wygląda na ludzki wytwór. Nie zdążają mu się przyjrzeć, bo dowodzący drugą drużyną sierżant Roth melduje o znalezieniu jednego ocalałego z Seegsona, Laurence'a Goode'a. Próby przesłuchania go kończą się jednak na ogólnikach i wariackich bzdurach.

Paget rozkazuje Rothowi poszukać kolegów Goode'a, a sama zostaje w obozie, gdzie kłóci się z Lorimerem o statek obcych; za jego plecami ustala z Singerem przebadanie pojazdu przez marines. Dyskusję przerywa sierżant Ancane, który melduje, że zaginęło troje żołnierzy - Chimo, Garland i Herrman. Paget zleca wytropienie ich systemami Hasdrubala i ostrzega Rotha, żeby uważali. Chwile później alarmują ją odgłosy strzelaniny. Pojawia się także dwóch członków Seegsona, Melville i Humble, którzy ostrzegają przed grasującym gatunkiem obcych, zwanym Łowcami.

Starcie z Łowcami Edytuj

Po strzelaninie do obozu zostają przyniesione zwłoki dwóch zabitych Łowców. Paget uznaje ten gatunek za wysoce niebezpieczny i odmawia zabezpieczania przed nimi statku, jednak niechętnie zmienia zdanie, gdy Lorimer grozi konsekwencjami prawnymi.

Paget wraz ze swoją grupą przeczesują okolicę z wykrywaczami ruchu, i wkrótce natykają się na Łowców. W trakcie chaosu ginie trzech marines, a Paget udaje się zabić jednego Predatora. Paget kontaktuje się też ze znajdującym się na statku Rothem i wspólnie dochodzą do wniosku, że najlepiej będzie odlecieć tym koromysłem, wtedy Łowcy się odczepią. Plan działa, i Predatorzy faktycznie odchodzą.

Problemy ze statkiem kosmitów Edytuj

Po powrocie na Hasdrubala Paget wysyła wiadomość do dowództwa, w której prosi o ostrożność wobec przejętego statku obcych. Próbuje się skontaktować z Rothem, bezskutecznie. Krótko potem statek odlatuje ku LV-223. Paget rozkazuje lecieć za nim.

Akcja ratunkowa na LV-223 Edytuj

Sześć dni później marines docierają na księżyc i zabierają z niego niedobitki grupy Rotha wraz z cywilką Jill Hanlock. Okazuje się jednak, że na LV-223 została żona Jill, Chris, i Paget zgadza się po nią wrócić. W tym celu zbiera ochotników. Poleca też Delarii, żeby w razie niepowodzenia misji zabrała Hasdrubala wraz z resztą żołnierzy na Ziemię.

Na księżycu udaje się połączyć z Chris i namierzyć gniazdo, co kończy się walką z ksenomorfami. Obcy na chwilę odpuszczają, jednak zastępuje ich Inżynier. Resztkom marines ledwo udaje się ukryć. Nagle otrzymują "pomoc" ze strony Królowej. Korzystając z chwili spokoju, marines zabierają z gniazda Chris i uciekają. W obliczu utraty desantowca Paget próbuje się połączyć z Delarią, jednak na Hasdrubalu nikt nie odbiera. W związku z tym, oraz nadciągającymi ksenomorfami, marines decydują się ukryć w bunkrze Inżynierów i wezwać stamtąd zdalnie transport.

Powrót Łowców i bitwa z ksenomorfami Edytuj

W piramidzie do ocalałych dołączają Galgo Helder i Predator Ahab z wieściami, iż naciągają kłopoty w postaci klanu z Tartarusa. Podczas, gdy Ahab i Hornhead pojedynkują się o prawo klanu do zemsty na marines, Paget pyta Galgo, czy Ahabowi na pewno można zaufać. Gdy pojedynek się kończy (wygraną Ahaba), przybywają ksenomorfy i rozpętuje się bitwa. Szansę ludzi i Predatorów zaczynają maleć, więc Chris poświęca się i wysadza w powietrze siebie, część Obcych i noszony przez siebie embrion.

Po bitwie Paget przysłuchuje się rozmowie Galgo i odchodzącego z nowym klanem Ahaba. Próbuje uprzytomnić Helderowi, że Łowca jest mordercą i to lepiej, że odlatuje.

Ostatnia walka przed odlotem Edytuj

Pół godziny przed przybyciem transportu Paget pociesza rozpaczającą po śmierci żony Jill, gdy nagle pojawia się Inżynier. Marines ukrywają się w bunkrze i zastawiają pułapkę z Czarnej Mazi, po czym dobijają Inżyniera.

Na Hasdrubalu Paget składa kolejny raport do dowództwa.

Występuje w: Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Ona, Roth, Freebody i Melville to jedyne postaci występujące we wszystkich częściach serii Life and Death.
  • Jest chyba jedyną jasnowłosą kobietą, która przeżyła spotkanie z kosmitami.