FANDOM

Obcy kontra Predator 2: wersja reżyserska (oryginalnie Aliens vs. Predator: Requiem) jest rozszerzoną wersją tegoż filmu, po raz pierwszy puszczoną w świat na DVD w 2008 roku. Dodane sceny wydłużają czas trwania obrazu o 8 minut. 

Informacje ogólne Edytuj

Część zmian miało za zadanie naprawić błędy z wersji kinowej. Dodatkowo zmieniały stan wiedzy Wolfa o Predalienie – w tej wersji dowiaduje się o tym dopiero PO przybyciu na Ziemię, co jest próbą wytłumaczenia tego, czemu był tak słabo przygotowany na starcie z przeciwnikiem tej ligi, oraz czemu przejął broń z wraku.

Różnice Edytuj

  • Zmodyfikowano początkowe ujęcie Statku Zwiadowczego opuszczającego Ziemię – w wersji reżyserskiej towarzyszy mu Statek Matka widziany pod koniec poprzedniego filmu.
  • W wersji kinowej długie ujęcie zwłok Scara przerywane jest ujęciami Predatorów eskortujących złapane twarzołapy. W wersji reżyserskiej usunięto scenę transportu i przeniesiono na później, więc ujęcie Scara jest nieprzerwane.
  • Ujęcie Statku Zwiadowczego orbitującego wokół Ziemi po wykluciu Rozrywacza zastąpiono Statkiem Matką lecącym obok Saturna. Następnie Zwiadowczy odłącza się od Macierzystego i zawraca na Ziemię.
  • Scenę ze zrzucającym skórę Predalienem wzbogacono o ujęcie zacienionej facjaty kreatury. Zaraz potem następuje przeniesiona scena transportu twarzołapów.
  • Otrzymana przez Wolfa wiadomość nie zawiera ujęcia Predaliena zabijającego załogę. Widać tylko rozszerzoną wersję rozbicia się statku.
  • Po tym, jak Dallas przypomina Moralesowi, jak to oni często za młodu wpadali w kłopoty, Morales zadaje pytanie „Zdajesz sobie sprawę, co zrobiłeś?”, na co Dallas odpowiada, że nie, i pyta, co sądzi o tym szeryf. Ten podsumowuje, że „Trzy lata to dużo czasu”, ujawniając, że Dallas siedział za cudze przestępstwo.
  • Po wykluciu się Rozrywacza z Sama, pojawia się dodatkowe ujęcie obojga, sponad ramienia Sama.
  • Gdy Predalien atakuje w kanałach bezdomną, kinowe ujęcie stworzenia od pleców zastąpiono reżyserskim ujęciem podrygujących nóg kobiety, prawdopodobnie infekowanej.
  • Do eksploracji przez Wolfa wraku dodano krótkie ujęcie zwłok Bulla w wizji termalnej.
  • Gdy Wolf opłakuje Bulla, wersja kinowa ucina to na zbliżeniu dłoni Predatora gładzącej bio-maskę. Wersja reżyserska trochę wydłuża to ujęcie, zanim Wolf ściąga własną bio-maskę, żeby nałożyć tę Bulla. Stary Predator ogląda nagranie Predaliena (przeniesione sprzed kilku scen), po czym oddaje bio-maskę zwłokom.
  • Po wyjęciu z "zestawu Czyściciela" strzykawki następuje rozszerzone ujęcie Wolfa trzymającego urządzenie i przymierzającego się do pobrania płynu z rozbitego pojemnika po twarzołapie. W wersji kinowej obecne jest tylko końcowe ujęcie Predatora kucającego obok tuby.
  • Po ułożeniu Molly do snu, Tim i Kelly rozmawiają na sofie – Kelly dziękuje mężowi za opiekę nad córką, i stwierdza, że zrobiła błąd, wstępując do armii. Tim zaprzecza i mówi, że Molly po prostu się stęskniła.
  • Po akcji odzyskiwania kluczy z kanałów dodano scenę, w której Morales i jego ludzie zbierają się do poszukiwań Sama i Buddy’ego Bensonów. Morales pociesza Darcy, obawiającą się o męża i syna, i radzi jej wrócić do domu, ale Darcy przyłącza się do pomagających w poszukiwaniach mieszkańców miasteczka.
  • Scena w jadłodajni została rozszerzona – pojawia się ujęcie telewizora nadającego wiadomości o zaginięciu Bensonów, co ogląda siedzący przy stole Dallas, zanim zauważa O’Brienów. On i Kelly witają się przez cały lokal, ale wyraz twarzy Kelly sugeruje, że padła ona ofiarą tego, co zrobił Ricky, a za co skazano Dallasa.
  • W wersji reżyserskiej scenę, w której Jesse zaprasza Ricky’ego na basen, przeniesiono z po rozmowie Moralesa i patologa w kostnicy, na moment po zniszczeniu przez Wolfa resztek po bezdomnych. W związku z tym eksploracja kanalizacji została podzielona na dwie sekwencje.
  • Po tym, jak w barze Morales informuje Dallasa o śmierci policjanta, Dallas dopytuje, jak się trzyma Darcy. Morales wzdycha i kręci głową.
  • Gdy Wolf znajduje w elektrowni zwłoki, przeniesiono ujęcie ich zakrwawionej twarzy, a ranę na głowie cyfrowo usunięto.
  • Po tym, jak Wolf odskakuje od trupa, dodano innego pracownika
    AVPR unrat 1
    elektrowni próbującego wywołać kolegę przez radio. Nie otrzymawszy odpowiedzi, wspina się po schodach i znajduje ciało. Podnosi wzrok i zauważa zakamuflowanego Wolfa, który błyska wizjerami w bio-masce, co nakłania pracownika elektrowni do ucieczki. Dopiero teraz pojawia się ujęcie twarzy trupa.
  • Gdy Robotnica zabija nastolatka w basenie, serwuje mu ugryzienie w głowę, zamiast wciągnąć go pod wodę.
  • Po ucieczce młodzieży z basenu dodano krótką scenę, w której Morales i Dallas dowiadują się o eksplozji w elektrowni z radia w radiowozie. Morales włącza syrenę, a Dallas stwierdza, że „Ten dzień robi się coraz lepszy”.
  • Po odkryciu szczątków w opróżnionym basenie Dallas i Morales krążą jeszcze po pomieszczeniu, aż Morales znajduje krew na podłodze.
  • Scena, w której Darcy natrafia na martwą Carrie, jest zmontowana
    AVPR unrat 2
    inaczej. Po wkroczeniu Darcy do jadłodajni, jej ujęcie, jak zagląda do kuchni, oraz ujęcie zwłok Carrie (Rozrywacze wykluwały się poza ekranem), zastąpiono ujęciami Darcy nasłuchującej pisków stworzeń oraz całej Carrie, włącznie z nowonarodzonymi Rozrywaczami. Ucieczka Darcy została rozdzielona na dwie części ujęciem kręcących się w rozprutym brzuchu młodych Obcych. Taki montaż miał wyjaśnić, czemu Darcy była taka rozhisteryzowana, kiedy później rozmawiała z szeryfem – widziała istoty odpowiedzialne za śmierć Carrie.
  • Scena na cmentarzu została wydłużona. Na początku Kelly i Molly wbiegają na cmentarz. Następnie kamera podąża tropem świecącej krwi aż do jej źródła; w tym momencie to jeszcze wersja kinowa, w reżyserskiej uzupełniona o słyszaną w tle syrenę informującą o ewakuacji. Po otwarciu apteczki przez Wolfa Kelly i Molly prawie wpadają na ukrywającego się za nagrobkiem pracownika elektrowni, który pyta je, czy widziały szwendające się po mieście kreatury. Przerwa na Wolfa zszywającego rany. Na cmentarzu ludzie wzdrygają się na dźwięk ryku bólu; Molly pyta matkę, czemu zostawiły tatę, a pracownik elektrowni zaczyna na nią burczeć, żeby się uciszyła, bo zdradzi ich pozycję. Kelly próbuje go uspokoić, ale mężczyzna nie wytrzymuje i zaczyna im grozić rewolwerem. Zauważa to Wolf, który na widok broni strzela pracownikowi elektrowni w głowę działkiem plazmowym. Kelly chce zabrać rewolwer, ale powstrzymuje się na widok znacznika laserowego Wolfa, więc ucieka z córką. Ujęcie korka ulicznego w termowizji zastąpiono podobnym Kelly i Molly. Dodatkowo występuje tu easteregg – na jednym z nagrobków jest nazwisko „Hawkins”, nawiązanie do Ricka Hawkinsa z Predatora.
  • Gdy Gwardia Narodowa zostaje zaatakowana, przeniesiono ujęcie krwi rozbryzgującej się na szybie, kiedy żołnierz zagląda do porzuconego samochodu, po czym ginie. Zamiast tego rozszerzono ujęcie innego żołnierza, który zauważa ksenomorfa za sobą, i zostaje ugryziony w głowę, a wewnętrzna szczęka przebija jego głowę na wylot, i jeszcze szybę w aucie. Wycięte wcześniej ujęcie krwi na szybie przeniesiono do momentu, w którym inny żołnierz zostaje złapany.
  • W wersji rozszerzonej zmodyfikowano ujęcie dowódcy Gwardii tak, żeby zginął od ugryzienia w głowę.
  • Gdy Morales orientuje się, że pracownicy sklepu z bronią są pod wpływem prochów, Dallas dodaje, żeby „złapali jakiś karabin”.
  • Rozszerzono ujęcie zabicia pielęgniarki przez Predaliena o złamanie przez stworzenie karku kobiety, zanim ją ugryzie w głowę.
  • Scenę przemykania głównych bohaterów przez szpitalną kostnicę rozszerzono o krótkie ujęcie, jak się rozglądają.
  • Gdy Jesse zostaje przybita do ściany shurikenem, w wersji reżyserskiej obecny na narzędziu kwas rozpuszcza korpus dziewczyny, powodując, że jej nogi i wnętrzności spadają na podłogę.
  • Gdy Dallas każe reszcie biec do helikoptera, dodano sekwencję, w której Kelly ostrzeliwuje Obcych, osłaniając Molly i Ricky’ego. Jeden ksenomorf próbuje się podkraść, ale Dallas zabija go pistoletem plazmowym.