FANDOM

Artykuł zawiera sceny i ujęcia usunięte z filmu Obcy kontra Predator 2 w reżyserii braci Strause.

Część scen znalazło się w wersji reżyserskiej.

Sceny usunięte Edytuj

Załadunek Edytuj

Planowano sekwencję załadunku ze Statku Matki na Statek Zwiadowczy pojemników z twarzołapami i innych dóbr, zanim mniejszy statek wróci na Ziemię, jednak zrezygnowano z tego ze względów budżetowych.

Los Predaliena Edytuj

We wczesnych wersjach scenariusza Predalien miał zginąć w trakcie walki z załogą na Statku Zwiadowczym, co zminimalizowałoby jego wpływ na resztę filmu. Uległo to zmianie, gdy zrobiono kreaturę gwiazdą show.

Zgromadzenie miejskie Edytuj

Po ucieczce z kanałów Dallas i Ricky wpadają na tirowca imieniem Terry, który informuje ich o organizowanym przez szeryfa Moralesa zebraniu mieszkańców miasta na szkolnej sali gimnastycznej, w celu przedyskutowania poszukiwań Buddy’ego i Sama Bensonów. Trzech spóźnialskich dołącza do spotkania, podczas gdy Morales próbuje uspokoić cywili; niektórzy z nich posuwają się nawet do uznania, że Dallas jest zamieszany, jako że miał kryminalną przeszłość.

Pomimo wycięcia sceny tirowiec Terry nadal figuruje w napisach końcowych.

Oskórowani Łowcy Edytuj

AVPR del 4

We wraku Statku Zwiadowczego Wolf natyka się na zwisających z sufitu, oskórowanych pobratymców. Odkrycie to porządnie wkurza starego Predatora, i nakłania go do odwetu na Predalienie. Postanowiono jednak „odpredatorzyć” Predaliena, w związku z czym większość ujęć ciał usunięto, a te, których się nie dało (darowano sobie powtarzanie scen), po prostu przyciemniono i cyfrowo pozbyto się świecącej krwi. Możemy zobaczyć tę „dekorację” za plecami Wolfa, gdy ten zabiera działko plazmowe Bulla.

Psi Rozrywacz Edytuj

Podczas ataku Predaliena (i Wojowników wyklutych z Sama i Buddy’ego) na bezdomnych zainfekowany miał zostać także pies Butch. Wymagałoby to jednak zaprojektowania nowego Obcego, co porzucono ze względów budżetowych.

Szkolna proza życia Edytuj

Scena eksploracji kanałów przez Wolfa miała być przeplatana z lekcją biologii, na której Ricky, Jesse, Dale i jego kumple uczyliby się o teorii ewolucji – ujęcia Wolfa bijącego się z ksenomorfami występowałyby na przemian z przemową nauczyciela o „przetrwaniu najsilniejszego”, oraz z przepychankami Ricky’ego i Dale’a, po których ten pierwszy wylądowałby na dywaniku u dyrektora. Ze „wsparcia” zrezygnowano, postanawiając połączyć walkę w kanałach w jedną sekwencję, jednak nauczyciel (pan Thomas) nadal figuruje w napisach końcowych.

Co przeskrobał Dallas? Edytuj

W filmie pominięto milczeniem, jaką to kryminalną przeszłość miał Dallas, jednak scenariusz zawierał rozjaśniającą to scenę – po odebraniu ze szkoły zawieszonego Ricky’ego, w trakcie drogi do domu bracia wdają się w rozmowę, z której wynika, że to Ricky popełnił przestępstwo, a Dallas postanowił go chronić i wziął winę na siebie, za co spędził w więzieniu trzy lata. Ricky jest tym ratowaniem tyłka urażony, ale Dallas twierdzi, że nie chce, żeby młodszy brat poszedł w jego ślady.

Było blisko… Edytuj

Scenariusz zawierał scenę, w której Dale i jego kumple grają na ulicy w stickball (odmiana baseballu). Gdy piłka wpada kratkę odpływową ścieków, Dale prosi przechodzącą obok Molly, żeby ją wyjęła, bo ma mniejsze ręce. Kiedy Molly sięga po piłkę, ukryty w kanałach ksenomorf czai się na jej dłoń; zanim zdąża zaatakować, Molly wycofuje się ze znaleziskiem.

Zajezdnia autobusowa Edytuj

Wczesna wersja scenariusza zawierała scenę w miejskiej zajezdni autobusowej, w której Kelly, Molly i Tim O’Brienowie (w tej wersji Tim żył dłużej) uciekają z cmentarza, ścigani przez Wolfa, który zauważył, że Tim ma rewolwer. Predator śledzi ukrywające się między pojazdami ofiary i próbuje się ich pozbyć, strzelając w podnośnik hydrauliczny, przez co spada wiszący na nim autobus. O’Brienowie unikają zmiażdżenia i biegną do sklepu, w którym reszta ekipy dozbraja się.

Śmierć Carrie Edytuj

Scena ataku ksenomorfów na jadłodajnię była dłuższa – począwszy od kapnięcia na ramię Carrie śluzu, zaraz potem było ujęcie czającego się na dachu Predaliena, oraz widziana z jego punktu widzenia ofiara; tej perspektywy użyto jeszcze dwukrotnie – przy zabójstwie kucharza, oraz gdy Predalien wyczuwa płód w brzuchu Carrie. Prawdopodobnie to właśnie był powód, dla którego ją zainfekował – dziecko robiłoby za pokarm dla embrionów Obcego.

Kendra i Curtis vol. 1 Edytuj

AVPR del 11

Kendra i Curtis

Całkowicie usunięto dwie postaci – rodzeństwo o imionach Kendra i Curtis (chociaż nadal pojawiają się na krótko, w tle za plecami Dallasa, gdy ten zamawia obiad w jadłodajni, a Curtis jest wymieniony w napisach końcowych). Pierwotnie scena wprowadzająca dzieci miała miejsce w szpitalu, gdzie Curtis ma opatrywaną rękę; po założeniu bandaży rodzeństwo widzi obserwującego noworodki Predaliena, i przypadkowo zwraca na siebie jego uwagę, potrącając coś. Ratuje ich pojawienie się pielęgniarki, która zostaje zabita przez Predaliena (jak pokazano w ukończonym filmie).

Kendrę i Curtisa wycięto z filmu, gdyż uznano, że śmierć dwójki dzieci (wyparowaliby z resztą miasta po zrzuceniu bomby) byłaby zbyt kontrowersyjna i widownia mogłaby źle zareagować.

Sklep z bronią Edytuj

Rozróba w sklepie z bronią wyglądała inaczej – po śmierci właścicieli główni bohaterowie próbowaliby ucieczki, co skończyłoby się utknięciem pomiędzy dwoma walczącymi między sobą gatunkami. Zdecydowano się to skrócić, gdy okazało się, że przestrzeń planu jest zbyt ciasna.

Śmierć Moralesa Edytuj

Szeryf miał zginąć dużo wcześniej, w sklepie z bronią, poderwany przez ksenomorfy pod sufit i rozerwany na pół.

Kendra i Curtis vol. 2 Edytuj

Kolejną sceną, w której występowali Kendra i Curtis, była ich ucieczka ukradzionym samochodem, podczas której jeden Obcy skacze na dach pojazdu. Dzieciaki hamują, zrzucając kosmitę (ukłon wobec Ripley prowadzącej APC w Obcym – Decydujące Starcie), a ten wpada do wnętrza sklepu z bronią i zostaje zastrzelony przez głównych bohaterów. Zaraz potem pojawia się kolejny ksenomorf. Kelly dopada karabinu Browning M2 zamontowanego na stojącym w pobliżu pojeździe Gwardii Narodowej (ujęcie można zobaczyć w jednym z trailerów) i zabija Obcego, ratując życie swojej córce. Kendra i Curtis dołączają do drużyny.

Lotnisko Edytuj

Finał filmu pierwotnie miał się rozgrywać nie w szpitalu, tylko na lokalnym małym lotnisku.

W paszczy lwa Edytuj

Wizyta Wolfa w przerobionym na gniazdo szpitalu miała być dłuższa i brutalniejsza; planowano, że podłoga planu zdjęciowego znajdowałaby się na palach mniej więcej metr nad gruntem, żeby krew ksenomorfów wypalała dziury. Zrezygnowano z powodów budżetowych.

Los Ricky’ego Edytuj

Znacznie zmieniono los Ricky’ego – po przebiciu go Predalien miał jeszcze rozpruć go na dwoje, jak Królowa Bishopa w Obcym 2. Widowni na próbnym pokazie nie spodobało się to jednak, więc Ricky został oszczędzony. 

Pojedynek na dachu Edytuj

Jak większość starć obu gatunków kosmitów, walki na dachu szpitala też nie ominęły cięcia. Przykładowo, Wolf miał pojawić się na scenie, umorusany własną krwią, sugerując tym widowni, że starcie z Wojownikami było prawdziwą masakrą; porzucono pomysł, gdy okazało się, że deszcz zmywa krew, zanim udaje się nakręcić ujęcie. Zamiast zakończyć patem, Wolf przebija Predalienowi głowę wcześniej wyrwaną wewnętrzną szczęką, a krew spala mu ramię.

Pada śnieg... Edytuj

Gdy ocalali opuszczają helikopter po awaryjnym lądowaniu, z nieba spada popiół, pokrywając okolicę jak śnieg. Zrezygnowano z tego z powodów ekologicznych.

Żadnych świadków! Edytuj

Sfilmowano alternatywne zakończenie – po oddaniu przez Dallasa pistoletu plazmowego ocalali zostają zlikwidowani przez siły specjalne, które otrzymały rozkaz niepozostawiania świadków. Zmieniono to, gdyż uznano, że jest to zbyt smutne dla widowni.

Zwierzyniec Edytuj

AVPR del 22

Concept art niewykorzystanego epilogu

W epilogu miała nastąpić scena prezentująca placówkę, w której w zastoju przetrzymywanych jest wielu Predatorów i Obcych złapanych przez korporację. Zrezygnowano z powodu cięć budżetowych.

Przyszłe Łowy Edytuj

Zrezygnowano z długiej sceny po napisach końcowych, łączącej to dzieło z kwadrologią Obcego. W tym celu przekazany pani Yutani pistolet plazmowy zmieniłby się w ujęcie statku kosmicznego zmierzającego ku planecie określonej jako Xenomorph Prime, z dużą grupą Predatorów na pokładzie, szykującą się do Łowów na „wielkiego skrzydlatego Obcego” nazywanego Królem. Miało to pokazać, że to przejęta technologia Yautja pozwoliła ludzkości na eksplorację kosmosu, i to dzięki niej Weyland-Yutani urosło w siłę. Przeniosłoby też czas trwania akcji niedoszłej trzeciej części serii w XXII wiek. Zrezygnowano z tego z powodu cięć budżetowych.