FANDOM

Obcy 3 − książka różniąca się nieco od filmu Obcy 3, opowiada o przybyciu Ellen Ripley na Florin i ponownej walce z obcymi istotami. Napisana została przez Alana Foster'a i wydana przez Warner Books Oprócz standardowych wydań drukowych powieść została wydana dwukrotnie w formie Audiobooku − pierwsza skrócona wersja wydana w 1992 roku, przeczytał ją Lance Henriksen i opublikowana przez Dove Audio a druga, wydana w 2014 roku, została przeczytana przez Aktora Petera Guinness'a i wydana przez Audible Studios.

Różnice Edytuj

Ogólnie rzecz biorąc, powieść podąża za fabułą wersji reżyserskiej filmu zawiera dodatkowe/alternatywne sekwencje dodane w wymienioną wcześniej wersję filmu. Są to mi.n. Clemens chodzący samotnie po plaży i obserwujący wypadek EEV, więźniowie którym udało się uwięzić w zbiorniku ze składowiska odpadów obłąkanego Golic'a.

Pełna lista zmian:

  • Początkowa scena została znacznie rozwinięta. Autor opisał pożar i liczne awarie, do których doszło z powodu rozlanej krwi twarzołapa. Kapsuły ratunkowe zostały automatycznie wystrzelone w kosmos. Niestety kilka z nich uderzyło w statek od zewnątrz, powodując znacznie więcej uszkodzeń.
  • W filmie statek znajdował się nad Fioriną, zaś w powieści podróż trwa kilka dni.
  • Nazwę planety zmieniono na Fiorina 361, a hutę zastąpiła kolonia górnicza rudy platyny. Całość zamknięto, gdy ceny rynkowe znacząco spadły. Więźniowie nadal odsiadują swoje wyroki, a w filmie zostali w ośrodku z własnej woli. Tym razem przejęli obowiązki dawnych stróżów i dostają wynagrodzenie za pracę.
  • W trakcie letargu Ripley ma straszny koszmar. Śni jej się, że Ksenomorf gwałci ją, przyciskając do górnej części komory kriogenicznej Hicksa, który śmieje się widząc całe zajście.

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszych wydaniach tej książki, zamiast "Acheron" autor napisał "Archeron". Poprawiają to późniejsze wersje.
  • Pierwotnie autor zamierzał zmienić fabułę książki tak, by znacząco odbiegała od filmu − którego nie lubił. Najbardziej chciał utrzymać przy życiu Newt − cały czas zamkniętą w kriokomorze, by Ripley miała większą motywację do zostania przy życiu. Jednak producenci nie zgodzili się na tak dużą zmianę. W wyniku tego doświadczenia, Foster zrezygnował z napisania następnej części.