FANDOM

70px-Ostrze%C5%BCenie.png Użytkownik WindMarine12 pracuje nad rozbudową tego artykułu.
Prosimy o niedokonywanie większych zmian do 12 września
70px-Ostrze%C5%BCenie.png
Co zrobisz, żeby przetrwać?

—slogan gry

Obcy: Izolacja (ang. Alien: Isolation) − pierwszoosobowa gra komputerowa z gatunku survival horror z elementami strzelanki pierwszoosobowej stworzona przez studio Creative Assembly i wydana przez firmę SEGA.

Swoją światową premierę miała 7 października 2014 roku na platformach Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 i Xbox One. 29 września 2015 roku wydano port na system Linux, a 28 października tego samego roku port na system macOS stworzony przez Feral Interactive. 5 grudnia 2019 roku pojawiło wydanie gry na konsole Nintendo Switch.

Opis gry Edytuj

Jak zamierzasz przetrwać?
Odkryj prawdziwe znaczenie strachu w „Obcy: Izolacja”, survival horrorze, którego akcja toczy się w atmosferze ciągłego strachu i śmiertelnego zagrożenia. Piętnaście lat po wydarzeniach z „Obcego”, córka Ellen Ripley, Amanda toczy desperacką walkę o przetrwanie, z misją poznania prawdy o zniknięciu matki.
Jako Amanda, będziesz poruszać się po coraz bardziej niestabilnym świecie będąc zmuszonym do konfrontacji ze wszystkich stron przez spanikowaną i zdesperowaną populację ludzi oraz nieprzewidywalnych, bezwzględnych Obcych.
Słaby i niegotowy, będziesz zmuszony wyszukiwać zasoby, improwizować rozwiązania i użyć swego sprytu, aby nie tylko odnieść sukces w swojej misji, ale po prostu pozostać przy życiu.
Kluczowe cechy:
  • Pokonaj ciągle obecne, śmiertelne zagrożenie – Doświadcz ustawicznego lęku, gdy prawdziwie dynamiczny i reagujący Obcy wykorzystuje swoje zmysły polując na ciebie.
  • Improwizuj, by przetrwać – Włamuj się do systemu, przeszukuj otoczenie w poszukiwaniu kluczowych zasobów i twórz przedmioty pomocne w poradzeniu sobie z każdym problemem. Czy będziesz unikać przeciwników, rozpraszać ich uwagę czy stawisz im czoła w otwartej walce?
  • Odkrywaj świat pełen tajemnic i zdrady – Zanurz się w szczegółowej scenerii Sewastopolu, wycofanej z użycia stacji handlowej na obrzeżach kosmosu. Natknij się na niezwykle zróżnicowaną grupę mieszkańców w świecie naznaczonym strachem i nieufnością.
– opis dystrybutora gry

Obsada Edytuj

Rozgrywka Edytuj

Akcja gry toczy się na stacji kosmicznej Sewastopol w roku 2137. Gracz wciela się w Amandę (córkę Ellen Ripley) i widzi świat z perspektywy pierwszej osoby. Jednym z celów tej gry jest unikanie Ksenomorfa. Nie da się go zabić, można tylko uniknąć spotkania z nim, odwrócić jego uwagę lub uciec. Do dyspozycji gracza zostały oddane:

Ważną częścią rozgrywki jest prosty system craftingu.

Osiągnięcia i trofea Edytuj

Szablon:Osobny artykuł

Fabuła Edytuj

Piętnaście lat po zniknięciu Ellen Ripley, jej córka dowiaduje się od Samuelsa (przedstawiciela Weyland-Yutani), gdzie znajduje się czarna skrzynka USCSS Nostromo. Razem z resztą ekipy wyruszają na stację Sewastopol by ją odnaleźć. Na miejscu bohaterka zastaje uszkodzoną stację i jej uszczuploną załogę. Tak samo jak niegdyś jej matka, staje do walki ze śmiertelnie niebezpiecznym wrogiem.

Zawartość do pobrania Edytuj

Szablon:Osobny artykuł

Produkcja Edytuj

Wymagania sprzętowe Edytuj

Minimalne Zalecane
Microsoft Windows
System operacyjny Windows 7 (32-bitowy) Windows 7 (64-bitowy)
Procesor Intel Core 2 Duo E8500 AMD Phenom II X4 955 lub Intel Core 2 Quad Q9650
Pamięć operacyjna 4 GB RAM 8 GB RAM
Wolne miejsce na dysku twardym 35 GB
Karta graficzna NVIDIA GeForce GT 430 1GB lub AMD Radeon HD 5550 1GB NVIDIA GeForce GTX660 2GB lub AMD Radeon R9 200 2GB

Odbiór Edytuj

Krytyka w mediach Edytuj

Nagrody i nominacje Edytuj

Edycje gry Edytuj

Powiązane media Edytuj

Galeria Edytuj

Wideo Edytuj

Kadry z gry Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Informacje zakulisowe Edytuj

Przypisy Edytuj

Zobacz też Edytuj