FANDOM

Neonopolis (wcześniej znane jako New Way City) – duża metropolia położona na Ziemi, gdzieś w Stanach Zjednoczonych. W 2030 roku miasto odwiedził Scarface – Predator chcący naprawić błędy przeszłości i zamierzający dokonać zemsty na rodzinie Borgiów.

Historia Edytuj

New Way City Edytuj

Pierwotnie miasto nosiło nazwę New Way City. Do 1930 roku było bazą operacyjną przestępczej rodziny Borgiów, na której czele stał Bruno. Polujący na mężczyznę Łowca zdołał go zabić, lecz został ciężko ranny. Próbując popełnić honorowe samobójstwo, włączył moduł samozniszczenia na swoim statku. Ostatecznie przeżył wybuch, który zniszczył większą część miasta.

Odbudowa Edytuj

Miasto zostało odbudowane przez Isabellę Borgię i jej syna, który w momencie wybuchu był noworodkiem. Do rekonstrukcji, rodzina wykorzystała pozostawioną przez Scarface'a technologię. Oboje zauważyli, że długość ich życia drastycznie się wydłużyła. Było to spowodowane krwią Yautja, z którą mieli kontakt. Ostatecznie kobieta zakonserwowała swoje ciało, które przekształcono w inteligentny superkomputer zwany MATKĄ. Hunter kontynuował rodzinną tradycję, przez prowadzenie korporacji. Miał również córkę Lukrecję, która poszła w jego ślady.

Neonopolis Edytuj

Po odbudowie Neonopolis stało się tętniącą życiem nadmorską metropolią. Silnie zaludnione obszary przekształcono w piękne rezydencje. Bogate dzielnice zbudowano u wybrzeży stałego lądu, na platformach osadzonych na słupach wbitych w dno morskie. Przedmieścia leżały już na stałym lądzie i były znacznie gorszym miejscem do życia. Dominowały na nich groźne gangi, a cywile żyli w ciągłym strachu. W głębszej części lądu znajdowały się obszary, których nigdy nie odbudowano po wybuchu. W poważnie zniszczonych ruinach zamieszkiwali bezdomni i uciekający przestępcy.

W miarę dalszego wzrostu, Neonopolis dostało przydomek "Miasta światła". Pomimo całego bogactwa, nadal było kontrolowane przez rodziny mafijne. Ostatecznie Lukrecji udało się przejąć kontrolę nad gangami. Jednak nawet pomimo tego, nadal dochodziło do pojedynczych walk, zagrażających ludności cywilnej.

W 2030 roku do miasta wrócił Scarface. Zamierzał odzyskać pozostawioną technologię i zemścić się na Borgiach. Rozpoczął od serii ataków na członków ulicznych gangów. Obdarte ze skóry ciała wieszał na billboardach, wzbudzając strach wśród pozostałych przestępców i zwykłych obywateli. Podczas ataku na skład broni, został złapany przez Lukrecję. Zdołał uciec z więzienia, zabił MATKĘ i wzmocnionego genetycznie Huntera, pozostawiając miasto bez przywódcy.

Z czasem zostało ono przejęte siłą przez Weyland Industries wraz z ciężko ranną Lukrecją, którą przekształcono w drugi superkomputer.

Wystąpienia Edytuj