Miotacz ognia – broń używana na pokładzie Stacji Sevastopol. Z wyglądu przypomina miotacz używany przez załogę Nostromo. Jest zasilany propanem, a ilość paliwa pokazuje licznik na górze.

W 2137 r. Amanda Ripley zdobyła jeden egzemplarz od marszałka Waitsa i korzystała z niego podczas swoich misji.

Rozgrywka Edytuj

Miotacz (wraz z koktajlem Mołotowa i bombą rurową) jest jedną z niewielu broni mających jakikolwiek wpływ na Obcego. Nie zabija ani nawet nie rani stwora, lecz jest w stanie przepłoszyć go i zmusić do schronienia się w tunelu wentylacyjnym. Zdarza się jednak, że stworzenie tylko zasłoni się przed płomieniem i powali Amandę, raniąc ją. W przypadku niskiego poziomu zdrowia, użycie miotacza nie poskutkuje i bohaterka zginie.

Ksenomorf uczy się w trakcie walki, co może skutkować jego ostrożniejszym zachowaniem już w momencie wyjęcia broni. Nie zaatakuje od razu, lecz najpierw oceni sytuację. Może również przyzwyczaić się do wysokiej temperatury i częściowo się na nią uodpornić, przez co trzeba będzie zużyć więcej paliwa do odpędzenia go. W związku z tym zaleca się umiarkowane korzystanie z tej broni.

Ciekawostki Edytuj

  • Broń ta rzeczywiście jest inspirowana miotaczami z Nostromo. Dodatkowo przedni uchwyt został oparty na pistolecie, który z kolei został oparty na pistolecie maszynowym Rexim-Favor.

Występowanie Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.