FANDOM

Ellen Ripley zginęła, próbując zlikwidować ten gatunek. Pod każdym względem odniosła sukces!

—gen. Peréz o Ripley

Martin Peréz  był dowódcą kosmicznego krążownika USM Auriga oraz wysoko postawionym członkiem United Systems Military. Odpowiadał za przeprowadzenie eksperymentu polegającego na wskrzeszeniu Ksenomorfów.

Biografia Edytuj

Generał widział w przedsięwzięciu wyłącznie potencjalne zyski, nie interesując się jego wartością naukową. Początkowo domagał się uśmiercenia sklonowanej Ripley, bojąc się, aby nie stała się przeszkodą. Po wyhodowaniu dorosłej królowej generał skontaktował się z załogą przemytniczego statku Betty. Wynajął ją do porwania zahibernowanych ludzi ze statku pasażerskiego i dostarczenia ich na Aurigę. Kapitanem Betty był stary znajomy Perez’a - Frank Elgyn.

Na statku doszło do transakcji, generał dał przemytnikom dwa dni na postój. Gdy doszło do ucieczki ksenomorfów, generał pobiegł do doku i pomagał wystrzeliwać kapsuły ratunkowe z żołnierzami. Gdy do jednej z nich wpełzł obcy, generał wrzucił do środka granat i zdetonował go, salutując. Był to jego ostatni gest – w tej bowiem chwili inny potwór zaszedł go od tyłu i ugodził wewnętrzną szczęką w potylicę. Generał zdołał jeszcze dotknąć ręką rany i obejrzeć fragment własnego ciała, nim zwalił się martwy na podłogę.

Osobowość Edytuj

Perez był człowiekiem silnym i opanowanym, posiadał wieloletnie wojskowe doświadczenie oraz szereg znajomości. Miał konszachty nie tylko z wieloma politykami czy działaczami, ale też przemytnikami i innymi kosmicznymi przestępcami. Dr Wren namówił go do podjęcia się próby wskrzeszenia obcego, co Perez był w stanie uczynić mając dostęp do nowoczesnej technologii i funduszy. W przeciwieństwie do wynajętych naukowców, Perez posiadał jednak pewne poczucie godności i honoru.