FANDOM

MU/TH/UR 6000, znany także jako Matka – inteligentny system znajdujący się w głównym komputerze statku USCSS Nostromo. Zajmował się obsługą i pilotażem, gdy załoga pozostawała w stanie hibernacji. Został również zaprogramowany do budzenia załogantów w razie wystąpienia niecodziennych sytuacji.

Ostatecznie została zniszczona w wybuchu statku po incydencie z Ksenomorfem.

Opis Edytuj

Był to 2.1-terabajtowy inteligentny system, monitorujący wszystkie funkcje Nostromo związane z automatycznym lotem i ochroną. Zainstalowano go na głównym komputerze, którego rdzeń znajdował się na górnym pokładzie. Dostęp do niego posiadali jedynie najwyżsi rangą oficerowie, lecz pozostali członkowie załogi mieli możliwość komunikowania się z nim przez interkom.

Historia Edytuj

Możliwe, że system miał swoje początki w superkomputerze MATKA, zbudowanym przez Borgia Industries do sterowania Neonopolis. Pierwsza wersja powstała w wyniku połączenia ciała Isabelli Borgii z zaawansowaną technologią, a następnie została zniszczona przez żądnego zemsty Scarface'a. Drugą wersję stworzono z ciała Lukcrecji Borgii, która prawdopodobnie posłużyła jako wzór do powstania kolejnych superkomputerów. Biorąc to pod uwagę, możliwe jest, że kolejne urządzenia tego typu również zawierały pewne elementy biologiczne.

Na pokładzie Nostromo, Matka współpracowała z Ashem po wdrożeniu Specjalnego Rozkazu 937, dokładając wszelkich starań do utrzymania Ksenomorfa przy życiu. Oprócz tego monitorowała działania załogi. Nigdy nie podjęła bezpośrednich działań szkodzących załodze, ale była współwinna ich śmierci.

Komputer wraz z systemem został zniszczony w wybuchu statku.

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj

Niekanoniczne Edytuj