FANDOM

Wszyscy zginiecie. Pytanie tylko jak. Stojąc z wysoko podniesioną głową, czy może klęcząc i błagając o litość? Ja nie lubię błagać. Nikt nigdy niczego mi nie dał, więc mam to gdzieś! Będę walczył!

Leonard DillonEric Buggy – był jednym z więźniów na Fiorinie 161, którzy zostali tam nawet po zamknięciu obiektu więziennego. Brał udział w walce z samotnym Ksenomorfem, urodzonym na terenie więzienia w 2179 roku.

Działał jako przywódca religijny i kaznodzieja wśród więźniów. Organizował ich wspólne modlitwy i dbał o społeczną harmonię. Po śmierci Andrewsa, niechętnie zgodził się na zostanie nowym przywódcą. Ostatecznie poświęcił się, aby pomóc zabić Smoka.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w 2138 roku. Został skazany na dożywocie za dwa gwałty i morderstwa pierwszego stopnia. W obu przypadkach ofiarami były kobiety.

Postępowanie z Ripley Edytuj

Idź stąd. Muszę dać nauczkę kilku braciom.

—Dillon do Ripley, chwilę po ocaleniu jej przed gwałtem

Kiedy nadinspektor Andrews poinformował Leonarda o pojawieniu się kobiety, mężczyzna zaniepokoił się, gdyż obecność jakiegokolwiek outsidera mogła spowodować problemy w więzieniu. Kiedy ciała Newt i Turka (pomylonego z Hicksem) zostały spalone w piecu, Dillon nieoczekiwanie zaproponował wspólną modlitwę za nich, chcąc oznaczyć przemijanie. Ripley chciała podziękować mu za ten gest, na co zareagował wrogością wobec niej. Stwierdził, że będzie ją tolerował tylko ze względu na przekonania religijne, nakazujące równe traktowanie.

Kiedy Junior, Gregor, William i inny nieznany więzień próbowali zgwałcić Ripley, Dillon uratował ją, brutalnie bijąc swoich braci rurą.

Walka ze Smokiem Edytuj

A ty siostrzyczko? Przecież jesteś oficerem. Może wykażesz się zdolnościami przywódczymi.

—Dillon do Ripley, chcąc by przejęła kontrolę

Po ty, jak Smok zabił Andrewsa, więźniowie poprosili Dillona o przejęcie dowództwa, odrzucając wcześniej jego sugestię co do objęcia go przez Ripley. Gdy plan z wykorzystaniem kwintycytaliny zakończył się totalnym fiaskiem, to Leonard uruchomił zraszaczem które zgasiły ogromny pożar.

Później gdy Ripley odkryła w sobie królewski embrion, poszła do Dillona prosić o szybką śmierć. Więzień początkowo nie chciał się na to zgodzić, lecz później obiecał jej to w zamian za pomoc w zabiciu Smoka, który nie atakował jej z powodu embrionu.

Pościg i śmierć Edytuj

Bóg zaopiekuje się tobą siostro.

—Pożegnanie Dillona

Z biegiem czasu ostatni ocalali opracowali desperacki plan zwabienia Obcego do odlewni i utopienie go w płynnym ołowiu. Początkowo więźniowie nie chcieli o tym słyszeć, lecz Dillon przekonał ich porywającą mową i plan został wprowadzony w życie.

Gdy Smok zaczął na nowo atakować, sprawy przyjęły niewłaściwy obrót i kolejni więźniowie zaczęli ginąć. Dillonowi udało się zwabić potwora do formy, udając, że atakuje Ripley i tym samym zagraża embrionowi królowej. Kiedy próbował wspiąć się na górę, stworzenie podążyło za nim i ściągnęło go z powrotem do formy. Mężczyzna nie był w stanie się wydostać, więc postanowił odwrócić jego uwagę. Zginął krótką chwilę przed tym, jak Morse zalał Smoka ołowiem.

Edycja specjalna Edytuj

W edycji specjalnej Dillon prowadził więźniów na modlitwę. Zanim pierwszy raz spotkał Ripley na stołówce, Upomniał Boggsa i Rainsa za ich zachowanie względem Golica, w tym za obrażanie go w obecności innych. Gdy Smok został zamknięty w pomieszczeniu na odpady nuklearne, Ripley próbowała przekonać Dillona do zabicia stworzenia, gdyż korporacja Weyland-Yutani chciała mieć je żywe do eksperymentów, które mogły grozić zagładą ludzkości. Leonard nie interesował się losem innych ludzi i nie chciał narażać życia więźniów. Zmienił zdanie gdy Ksenomorf uciekł i ponownie zaczął zabijać braci.

Osobowość i cechy Edytuj

Pomimo złego mniemania o sobie, jako gwałcicielu, stopniowo zaczął się przekonywać do Ripley. Był także sprawiedliwy w stosunku do innych więźniów, prowadząc ich na modlitwy, troszcząc się o nich i każąc ich za wszelkie złe występki. Pokazuje to scena nieudanego gwałtu na Ellen, kiedy to Dillon brutalnie bije gwałcicieli.

Pomimo ojcowskiej roli wśród skazańców, Leonard początkowo uważał Smoka za uosobienie boskiej zemsty, występującej w praktykowanej przez nich apokaliptycznej religii. Nie interesowało go co może się stać z ludzkością, jeśli stworzenie zostanie zabrane przez pracowników korporacji i ucieknie. To egocentryczne podejście zmieniło się dzięki wpływowi Ellen. Dillon zrozumiał, że Ksenomorfa należy się jak najszybciej pozbyć. Znakiem rozpoznawczym mężczyzny była mała blizna na lewym policzku.

Ciekawostki Edytuj

  • W przeciwieństwie do wielu więźniów na Fiorinie, nie był Brytyjczykiem, tylko Amerykaninem.
  • W powieści Obcy 3 nosi jednego dreda na głowie, pomimo wszawicy panującej na terenie więzienia. Można przypuszczać, że ta fryzura jest swego rodzaju pokutą, gdyż z pewnością sprawia mu dyskomfort. Poza tym, może również oznaczać symbol statusu przywódcy religijnego.
  • W kilku wcześniejszych wersjach scenariusza, jego śmierć wyglądała inaczej. Dwukrotnie planowano ukazać scenę poświęcenia, gdy Dillon ratuje Morse'a przed śmiercią z łap Ksenomorfa. Z kolei w innej wersji miał się wydostać z formy przed zalaniem jej płynnym ołowiem. Po przybyciu pracowników korporacji, Ripley prosiła by udusił ją ze względu na zagnieżdżony w niej zarodek. Mężczyzna jedynie położył dłonie na jej szyi, lecz nie mógł się zdobyć na zabójstwo. W tym momencie z formy wynurzył się Smok i wciągnął go do środka. Ta scena została wykorzystana w książce i komiksie.