FANDOM

- Wykombinowaliście nazwę miejsca z greckiej mitologii, gdzie są sądzone dusze, a następnie spotyka je zasłużona kara?

- Myślę, że nazwy są generowane automatycznie...

Paget i Lorimer o nazwie Tartarusa (Predator: Life and Death)

Tartarus (formalnie LV-797) - planeta w układzie Zeta 2 Reticuli, położona o sześć dni drogi od LV-223. Zawłaszczona przez Weyland-Yutani na teren pod kolonię.

Geografia Edytuj

Warunki fizyczne Edytuj

Tartarus jest planetą o podobnej budowie jak Ziemia, a więc skalistą. Występuje tu wiele wzniesień. Powietrze jest wilgotne i gorące. Atmosfera na pewno zawiera ponad 70% azotu i 20% tlenu, jako że ludzie mogą tu oddychać bez asysty aparatów tlenowych. Odnotowano anomalie metaliczne i magnetyczne w pasie równikowym, jednak nie są one pochodzenia naturalnego.

Flora i fauna Edytuj

Szata roślinna reprezentowana przez las tropikalny. Rodzime gatunki fauny, przynajmniej te odnotowane, nie przekraczają gabarytami szopa pracza (lub kota, jak kto woli). Najstarszym gatunkiem inwazyjnym są Inżynierowie (a konkretnie jeden hibernujący na parkingu); Tartarus prawdopodobnie był ich bazą przystankową. Później na pewien czas ulokowali się tu Yautja, a następnie ludzie; wszystkie gatunki inwazyjne opuściły planetę w podobnym czasie.

Historia Edytuj

W bliżej nieokreślonej przeszłości (wobec roku 2220) na planecie ląduje statek Inżynierów z uśpionym pilotem. Jakiś czas później przybywają Łowcy, którzy anektują statek. Kiedy na Tartarusa zostają wysłani przedstawiciele firmy Seegson, których celem jest przejęcie kosmicznej technologii, zanim zrobią to prawowici właściciele planety, Łowcy urządzają na nich polowanie.

2220 - przybywa pluton Piechoty Kolonialnej w celu wypędzenia Seegsona i zabezpieczenia Tartarusa. Na powierzchni odkrywają obóz i trzech rozbitków, a następnie zostają wzięci na cel przez Łowców. Po zaciętych walkach (3 martwych Yautja i 9 żołnierzy) ludzie podstępem kradną statek i opuszczają planetę. Reszta oddziału robi to wkrótce potem, korzystając z odwróconej uwagi kosmitów. Oba statki dokują jeszcze przez chwilę na orbicie, aż pilot tego zawłaszczonego budzi się i odlatuje ku LV-223, a Hasdrubal za nim. Łowcy prawdopodobnie jeszcze przez chwilę kręcą się po Tartarusie, zanim rozpoczynają pościg za marines.

Pokazana w: Edytuj