FANDOM

Kwintycytalina

Kwintycytalina wylewająca się z beczki

Kwintycytalina (ang. Quinitricetyline) – toksyczna i wysoce łatwopalna substancja chemiczna. Duże jej ilości przechowywano w więzieniu na Fiorinie 161. David wspomniał, że widział jak jedna beczka spadła na bunkier na plaży. Wywołana eksplozja uszkodziła przybrzeżny holownik w takim stopniu, że wymagał siedemnastu tygodni naprawy w suchym doku.

Historia Edytuj

Zmagazynowana kwintycytalina

Magazyn z beczkami pełnymi Kwintycytaliny

Kwintycytalina była jedną z niewielu substancji znajdujących się na terenie więzienia. Kiedy Smok zaczął zabijać, pozostali przy życiu więźniowie próbowali użyć jej do wykurzenia potwora z kryjówki.

Jednak plan nie wypalił. Stworzenie zaatakowało więźnia trzymającego detonator. Urządzenie spadło na ziemię, powodując przedwczesny wybuch substancji.

Edycja specjalna Edytuj

W Edycji specjalnej plan więźniów z użyciem kwintycytaliny kończy się sukcesem. Ksenomorf zostaje zamknięty w pancernym pomieszczeniu.

Ciekawostki Edytuj

  • Ta substancja w rzeczywistości nie istnieje. Jej nazwa może sugerować, iż jest to forma węglowodoru z cząsteczkami azotu w swojej strukturze. Wysoce wybuchowy charakter może oznaczać podobieństwo do trinitrotoluenu, lepiej znanego jako TNT.