FANDOM

Ksenomorf (Sevastopol) – robotnica narodzona z ciała Catherine Foster, na stacji Sevastopol. Zginęła, gdy cała stacja spłonęła w atmosferze planety KG-348.

Biografia Edytuj

Jajo Edytuj

Obcy rozpoczął życie jako jedno z wielu jaj, spoczywających w ładowni opuszczonego statku, na planecie LV-426. Zapewne niedługo po rozbiciu się, pilot został zaatakowany przez Twarzołapa. Przed śmiercią zdołał ustawić sygnał ostrzegawczy dla wszystkich, by nie zbliżali się do statku. Transmisję odebrała korporacja Weyland–Yutani.

Narodziny Edytuj

W 2137 roku, załoga statku ratunkowego Anesidora, odebrała sygnał z opuszczonego statku (podobnie jak kiedyś Nostromo). W trakcie oględzin ładowni, Catherine Foster za bardzo zbliżyła się do jaja, z którego wyskoczył Twarzołap. Kobietę zabrano z powrotem na statek i zamknięto w komorze kriogenicznej. Chcąc uzyskać pomoc dla żony, kapitan Marlow poleciał na stację Sevastopol. Tam poszkodowana została zbadana przez dr. Lingard. W trakcie kolejnego badania, klatkę piersiową Cathrine rozerwał Chestburster. W tym momencie rozpoczęła się inwazja, której usiłował zapobiec marszałek Waits i jego zespół.

Inżynieria Edytuj

W pewnym momencie Ksenomorf został zauważony w pomieszczeniu technicznym. Marszałek wraz z trójką towarzyszy wyruszył na poszukiwania. Zespół odkrył dwa ciała i zamknięte drzwi, za którymi czaił się potwór. Po ich otwarciu, pierwszy zginął Garcia, przez ugryzienie w głowę. Harris został przebity ogonem, gdy usiłował zastrzelić istotę. Waits'owi i Turner'owi udało się zatrzasnąć drzwi, ale Obcy zaszedł ich od tyłu przez kanały wentylacyjne i prawdopodobnie porwał Turnera do gniazda.

Przybycie załogi Torrensa i śmierć Edytuj

Po pewnym czasie, na stację przybyła Diane Verlaine z załogą. Amanda Ripley oddzieliła się od reszty i została sama w innej części stacji. Ripley pierwszy raz spotkała Obcego podczas podróży z Axelem, który został przebity ogonem i wciągnięty do tunelu wentylacyjnego. Kobieta przez pewien czas była zmuszona ukrywać się przed potworem. Chwilę później spotkała doktora Kuhlmana, który poprosił ją by znalazła kartę dostępu doktora Morleya. Po pełnym niebezpieczeństw poszukiwaniu karty, Amanda wróciła do nowego towarzysza. Ten najpierw chciał zebrać zapasy ze swojego gabinetu. Otworzył drzwi, za którymi czaił się Ksenomorf. Doktor zamarł z przerażenia, co pozwoliło istocie porwać go do zaciemnionego sąsiedniego pomieszczenia. Podróżując przez San Cristobal, Ripley musiała unikać uzbrojonych ocalałych i szukała kodów do otwarcia drzwi. Gdy je znalazła, Obcy wyszedł z tunelu wentylacyjnego i wymordował ludzi pomimo intensywnego ostrzału. Ripley zdołała uciec dzięki otwarciu drzwi z pomocą kodu, który znalazła. Za drzwiami znajdowało się swego rodzaju atrium. Gdy Amanda weszła do środka, nagle przed nią wyskoczył Ksenomorf. Padła na ziemię i próbowała się odczołgać, lecz w tym momencie zapaliło się światło, a kilka stoperów rozpoczęło odliczanie. Gdy doszło ono do zera, natychmiast eksplodowały ładunki wybuchowe, umieszczone w kilku miejscach. Ripley padła nieprzytomna na ziemię, a Obcy schronił się przed wybuchem w tunelach. Po pewnym czasie obudziła się w płonącym pomieszczeniu, po czym wspięła się po drabinie i trafiła do Seegson Synthetics. Jednak jej prześladowca nie odpuścił tak łatwo. Przeżył wybuch i śledził ją przez całą drogę. Amanda była świadkiem śmierci trójki ocalałych. Niewiele brakło, a sama podzieliłaby ich los, lecz w porę uciekła windą. W trakcie kolejnej tułaczki, ponownie spotkała się z sytuacją porwania jednego z ocalałych. Wkrótce spotkała Waits'a i Ricardo, którzy kłócili się z Samuels'em. Marszałek przyznał się do podłożenia ładunków wybuchowych, mających zabić istotę. Wspólnie opracowali i wykonali plan zamknięcia Ksenomorfa w module Gemini Exoplanets Solutions. Razem z nim została uwięziona Ripley, której jednak udało się wrócić na stację, z kolei potwór spłonął w atmosferze KG-348.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest Robotnicą, ale wzrostem niemal dorównuje Praetorianowi.
  • Biorąc pod uwagę późniejsze odkrycie wielu Ksenomorfów na pokładzie Sevastopola, możliwe jest, że Amanda nie spotyka na swojej drodze wciąż tego samego osobnika.
  • Jego brak agresji wobec syntetyków, wiąże się z innym kanonem Obcego. Ksenomorfy są świadome odmienności androidów i nie będą ich atakować, dopóki te nie zaczną stanowić zagrożenia.
  • W przeciwieństwie do większości Ksenomorfów, ten ciągnie ogon za sobą po ziemi. Podnosi go tylko podczas pościgu za bohaterką. Dotknięcie ogona skutkuje natychmiastowym atakiem ze strony stworzenia.
  • Nie wiadomo ile dokładnie osób zabił ten Ksenomorf. Można przypuszczać, że to najbardziej zabójczy osobnik w całym uniwersum Obcego.
  • W pewnym sensie on i Ksenomorf z Nostromo są rodzeństwem, gdyż pochodzą z tej samej partii jaj.
  • Jego rury grzbietowe czasami wibrują, gdy stoi w miejscu i próbuje zlokalizować Amandę. Może to oznaczać, że są jakąś częścią narządu zmysłów.
  • Potrafi korzystać z szybów wentylacyjnych, ale nie porusza się po ścianach i sufitach. Zapewne tak wymyślili twórcy gry, gdyż z takimi rozwiązaniami, rozgrywka z nieśmiertelnym Ksenomorfem byłaby zbyt trudna.
  • Nie da się go zabić żadną bronią, oddaną graczowi do dyspozycji. Jednak po trafieniu go, z jego ciała wylewa się krew. Pierwotnie miała pełnić ważniejszą funkcję w grze, lecz zrezygnowano z tego pomysłu.
    • Dodatkowo krew nie zaszkodzi Amandzie, nawet gdy będzie miała z nią bezpośredni kontakt.