FANDOM

- Łowcy? Łowcy z LV-797?

- Nie mam pojęcia, pani kapitan. Nie umiem ich rozróżnić... ale na pewno są z tego samego miotu.

Paget i Roth przy ostatnim spotkaniu z klanem (AVP: Life and Death)

Klan z Tartarusa - klan Yautja, po raz pierwszy zaobserwowany na planecie Tartarus (LV-797).

Cechą charakterystyczną klanu była bogata gama ubarwień skóry: od niebieskiego i morskiego, przez brązową, po pomarańczową i czerwonawą.

Historia Edytuj

W bliżej nieokreślonej przeszłości (od 2220 roku) szesnastoosobowy klan natrafia na Tartarusie na ciekawy obiekt, który uznają za swoją własność i postanawiają chronić przed wszystkimi innymi; gdy na planecie zjawiają się przedstawiciele Seegsona, klan wybija ich po kolei, aż zostają tylko trzy osoby. Niebawem pojawiają się inni ludzie - pluton marines - i ich również Predatorzy biorą na cel; najpierw Cracked Tusk i Hive Wars zabijają trójkę zwiadowców, a po pewnym czasie Hive Wars w pojedynkę zabiera się za następną czwórkę. Gdy kona, reszta klanu przybywa wykończyć ocalałego żołnierza, ale pojawiają się następni; w strzelaninie ginie kolejny Yautja i wszyscy inni wycofują się do dżungli.

Kilka godzin później marines i Predatorzy ścierają się ponownie - tym razem żołnierze zastawiają na kosmitów zasadzkę i próbują odciągnąć ich od zawłaszczonego statku; Yautja bronią się dzielnie, mimo straty jednej osoby zabijają czterech wrogów. Przerywają zabawę dopiero, gdy ukryty na statku Cracked Tusk alarmuje ich, że ludzie chcą ukraść pojazd. Statku nie udaje się odbić, a dodatkowo klan zostaje "osierocony" po śmierci Cracked Tuska.

Od tej pory Yautja z nowym szefem szukają zemsty na marines. Tydzień po akcji na Tartarusie włamują się na dokującego na orbicie LV-223 Hasdrubala i zabijają będących tam żołnierzy oraz dwóch cywili. Dzięki wezwaniu o pomoc kapitan Paget namierzają resztę oddziału; schodzą na powierzchnię księżyca i zmierzają prosto na kryjówkę, wiedząc, że osłabiony pluton i tak nie da rady się obronić. Nieoczekiwanie natykają się na sprzymierzonego z ludźmi pobratymca, który, nie mogąc przekonać dowódcy na sojusz po dobroci, proponuje pojedynek; klan wyznacza Hornheada. Ahab wygrywa i przejmuje dowodzenie, po czym kieruje klan do walki przeciw hordzie ksenomorfów. W trakcie bardzo zaciętej bitwy ginie trzech Yautja, a kilku zostaje rannych. Gdy bitwa się kończy, klan postanawia odejść z powodu braku godnych przeciwników; wkrótce ośmiu stałych członków i jeden nowy opuszczają księżyc.

Widziani w: Edytuj