FANDOM

Nie bój się i proszę nie nazywaj mnie "sztucznym człowiekiem". Wolę by nazywano mnie androidem.

— Katya ( Aliens vs Predator 3)

Katya była androidem linii WY-763-00-02 należącym do firmy  Weyland-Yutani oraz administratorem kolonialnym odpowiedzialnym za kolonie Freya's Prospect na BG-386. To właśnie ona wysłała wezwanie o pomoc do Amerykańskiego Korpusu Kolonialnych Marines po wybuchu plagi Ksenomorfów w ośrodku badawczym znajdującym się na planecie. Była jedną z trzech znanych osób, które przeżyły incydent. Pozostali to: Rekrut i Kapral Tequila.

Biografia Edytuj

Plaga Ksenomorfów Edytuj

Mayday! Mayday! Tu BG-386 Freya's Prospect. Mówi administrator Katya z laboratorium

badawczego Weyland-Yutani. Mamy tu plagę Ksenomorfów klasy 4. Powtarzam mamy tu plagę Ksenomorfów. BG-386 prosi o natychmiastową interwencję wojskową!

—Katya, wysyłająca

wezwanie o pomoc do USCM 

Katya była administratorem cywilnej kolonii Freya’s Prospect chociaż wiedziała o istnieniu ośrodka badawczego Weyland-Yutani, gdzie również pracowała. Katya znajdowała się w laboratorium badawczym kiedy Obiekt 6 spowodował plagę Ksenomorfów poprzez uwolnienie Matki, i to właśnie ona wysłała wezwanie pomocy do USCM. Przeżyła pierwszą fazę plagi ale została ciężko uszkodzona; gdy później spotkał ją Rekrut, większość jej pokrywy oraz ubrań wokół talii oraz  prawej strony ciała została zerwana, odsłaniając jej wewnętrzne mechanizmy.

Jednakże, udało się jej wykonać pośpieszne naprawy, dosłownie mocując brakujące części za pomocą pasów mocujących. Mimo tych prowizorycznych napraw, nadal mogła w pełni funkcjonować.

Pomoc Rekrutowi Edytuj

Jeśli pani Kapral dotrze do mnie, usunę z niej pasożyta.

—Katya do Rookiego, w sprawie Tequili

Kiedy Rekrut został sam po zestrzeleniu desantowca Tajfun razem kapralem Tequilą, Katya skontaktowała się z nim i poprowadziła go do ruin Yautja, aby mógł uratować Tequilę. Następnie poprowadziła ich do laboratoriów Weyland-Yutani, mówiąc im, że może uratować Tequilę poprzez usunięcie pasożyta. Gdy wydawało się już, że Katyia usunie pasożyta, Karl Bishop Weyland przeszkodził jej, odcinając zasilanie przez co nie mogła usunąć pasożyta wtedy też, zasugerowała, żeby Rekrutumieścił Tequilę w komorze kriogenicznej, która była jedyną szansą aby Tequila mogła przeżyć.

W końcu, Katya i Rekrut spotkali się twarzą w twarz, wtedy też powiedziała mu, że tablet Weyland'a może wezwać jego prywatny desantowiec, który był ostatnią drogą ucieczki z planety. Po tym, jak Rekrut odzyskał tablet, uciekła razem z nim i zahibernowaną Tequilą na pokładzie desantowca Weyland'a.

Osobowość i Cechy Edytuj

Katya był najnowszym modelem cywilnej produkcji Weyland-Yutani, wzbogaconym o możliwość okazywania empatii i moralności. W porównaniu z niektórymi syntetykami, Katya nie miała problemu z nazywania siebie androidem oraz w pełni zaakceptowała swój status jako maszyny. W przeciwieństwie do większości pracowników i syntetyków Weyland-Yutani — zarówno na BG-386 jak i gdzie indziej — Katya nie wykazywała żadnego lub prawie żadnego interesu w pościgu za Ksenomorfami, a zamiast tego troszczyła się o zachowanie ludzkiego życia. Ta cecha doprowadziła ją do bezpośredniego konfliktu ze swoim przełożonym – Karlem Bishopem Weyland’em, szczególnie gdy skontaktowała się z USCM mimo jego wbrew jego rozkazom po katastrofalnym wybuchu plagi Ksenomorfów w ośrodku badawczym.