FANDOM

Karl Bishop Weyland − był syntetycznym starszym dyrektorem Weyland−Yutani Corporation. Jest głównym antagonistą w kampanii Marine oraz jednym z głównych bohaterów w grze Alien vs Predator (2010).

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Pomimo bycia androidem, często twierdził, że jest potomkiem Charlesa Weylanda – założyciela Weyland Industries na początku XXI wieku. Mówi, że żyje już setki lat, choć wydaje się to jedynie stwierdzeniem filozoficznym, gdyż nawet syntetyczne ciało nie przetrwa tak długiego okresu. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej technologii, posiada wspomnienia wszystkich poprzednich członków rodziny, w tym Charlesa.

Odkrycie Edytuj

Weylanda badania nad Ksenomorfami i Yautja doprowadziły do kolonizacji planety BG−386, na której odkryto tajemniczą Piramidę. W jej wnętrzu znaleziono Królową Ksenomorfów, którą przeniesiono do laboratorium w celach badawczych. Kilku kolonistów zainfekowanych embrionami, przeniesiono do specjalnej sali. W trakcie gdy dwa Chestburstery wydostały się przez klatki piersiowe obydwu kolonistów, ostatni z nich najpierw ukrył się w ciele swojego żywiciela, po czym przedarł się przez jego gardło. Groves miał zamiar zabić kreaturę, ale Bishop powstrzymał go, gdyż jej inteligencja wywarła na nim spore wrażenie. Nowo narodzony Obcy został nazwany Obiektem 6.

Zakłócenia i zniszczenie Edytuj

Rookie confronting Wayland

Konfrontacja Rekruta z Weylandem.

Po odmowie pomocy w usunięciu embrionu z ciała Tequilli, Rekrut decyduje się na odnalezienie Weylanda i zabranie mu datapadu, dzięki któremu będą mogli wezwać pomoc.

W tym samym czasie, Karl próbował uśpić samotnego Predatora. Gdy to mu się nie udało, wysłał swoje androidy bojowe do laboratorium, by chroniły pozostałe przy życiu Ksenomorfy. Tym razem również było za późno, gdyż potwory już nie żyły.

Jego prawdziwa natura wychodzi na jaw podczas walki z Rekrutem. Komandos strzela mu w głowę, zaś pocisk rozrywa ją, ukazując część centralnego procesora. Android traci równowagę i wpada do lawy.

Powrót Edytuj

To bardzo kosztowna operacja. Miejmy nadzieję, że mój poprzednik słusznie pokładał w niej wiarę.

—Nieznany Weyland

Podczas odlotu ze zniszczonej stacji, Rekrut i Tequilla zostają ukazani podczas snu w kapsułach. W tym czasie piloci przekazują nowemu Weylandowi współrzędne Xenomorph Prime.