FANDOM

Ale z ciebie brzydki sukinsyn!

Dutch do Jungle Huntera, kiedy ten zdjął maskę.

Jungle Hunter Yautja, który w 1987 roku polował w dżungli w Val Verde. Był on pierwszym Predatorem, którego mogliśmy ujrzeć na ekranach telewizorów.

Biografia Edytuj

Cloack

Jungle Hunter oraz jego ledwo działający Kamuflaż.

Przed 1987 Edytuj

Już przed rokiem 1987 Jungle Hunter polował na ludzi podczas najgorętszego lata w dżungli Val Verde, jednak jego ofiarami padali tylko godni przeciwnicy. Z powodu swojej potwornej rzeźni zyskał tytuł "Demona, który zbiera trofea z ludzi".

Polowanie na Amerykanów Edytuj

Jungle Hunter powrócił do Val Verde w 1987, ze względu na wojnę pomiędzy rządem USA a komunistycznymi powstańcami. Do jego ofiar należeli m.in.: oddział żołnierzy dowodzonych przez Jima Choppera, wysłany, żeby uratować złapanych przez rebeliantów agentów CIA. Ciała Choppera i jego ludzi znaleziono później obdarte ze skóry i powieszone na drzewie.

Kilka dni później z tymi samymi rozkazami przybył inny zespół specjalny, pod wodzą majora Alana "Dutha" Schaeffera. "Nowi" komandosi wybili wszystkich partyzantów w obozie, czemu przyglądał się z ukrycia Jungle Hunter. Po akcji Billy zauważył, że "coś siedzi na drzewie".

Do pierwszej konfrontacji Predatora z żołnierzami doszło, gdy zabrana z obozu dziewczyna, Anna, zaczęła uciekać. Jungle Hunter zabił wtedy wysłanego za nią Hawkinsa, którego wypatroszył i powiesił na drzewie. Pozostali żołnierze rozbiegli się po lesie w poszukiwaniu napastnika; Łowca wykorzystał to i zastrzelił z działka plazmowego Blaina. Zaalarmowany hukiem Mac otworzył ogień w stronę Predatora, a po chwili dołączyli inni, jednak Jungle Hunter wyszedł z tego tylko z postrzałem w nogę. Później wyleczył rany.

JH fixing his wounds

Jungle Hunter leczący rany.

W nocy Jungle Hunter zakradł się do obozu komandosów i korzystając z tego, że dzik aktywował pułapki, odwracając uwagę ludzi, ukradł ciało Blaina.

Następnego dnia żołnierze przygotowali się lepiej, i tym razem Predator wpadł w sieć, jednak uwolnił się, przy okazji raniąc Poncho, i uciekł w dżunglę. Mac i Dillon pobiegli za nim, jednak obaj zginęli - Mac od strzału z działka plazmowego w głowę, a Dillon od przebicia ostrzami nadgarstkowymi. Gdy Łowca gonił pozostałych, natknął się na samotnego Billy'ego uzbrojonego tylko w maczetę. Szybko go pokonał i dogonił ocalałych - zabił Poncho (prawdopodobnie łamiąc tym kodeks honorowy, gdyż ofiara była nieuzbrojona), ale Annie udało się uciec, więc zaczął ścigać Dutha, zgubił go jednak, gdyż wysmarowany błotem major był dla niego "niewidzialny".

W trakcie przerwy w łowach Predator oczyścił trofeum z czaszki i kręgosłupa Billy'ego.

Ostatnia walka Edytuj

JH fires his PC

Jungle Hunter strzelający z działka plazmowego.

Następnej nocy Jungle Hunter został zwabiony krzykiem Dutcha w kolejną pułapkę. Po krótkiej "partyzantce" Predator dopadł w końcu Dutcha, po czym stwierdził, że znalazł godnego przeciwnika i zaczęli walczyć wręcz. Łowca miotał człowiekiem jak zabawką, nie zauważając, że wracają do punktu wyjścia. Dutch ukrył się za gałęzią z drewnianymi kołkami i zachęcał przeciwnika do podejścia, Jungle Hunter zorientował się jednak w podstępie i spróbował zajść ofiarę od tyłu. Major uruchomił jednak inną pułapkę - kawał kłody, który spadł na Łowcę. Krytycznie ranny Predator wybrał honorową śmierć i aktywował moduł samozniszczenia. Przed wybuchem powtórzył jeszcze pytanie Dutcha - "Czym ty, do diabła, jesteś?" - i roześmiał się maniakalnie. Potem wybuch zniszczył sporą część dżungli (ponoć 300 przecznic).

Dziedzictwo Edytuj

Wydarzenia z Val Verde spowodowały, że ludzie, m.in. FBI z Peterem Keyesem na czele, czy Projekt Gwiazdozbiór dowodzony przez Treagera zaczęli interesować się Łowcami, a nawet próbowali łapać pojedyncze osobniki. Ponadto zainspirowały City Huntera do polowania na ludzi, co skończyło się jego śmiercią po rzezi w Los Angeles.

UzbrojenieEdytuj

Lista ofiar Edytuj

Tworzenie postaci Edytuj

Kiedy zrezygnowano z pierwszego projektu Łowcy, twórcy mieli tylko sześć tygodni na nowy pomysł. W rezultacie większość zbroi (poza bio-maską, działkiem plazmowym i komputerem) została odlana bezpośrednio na kostiumie z pianki. Osobno tworzono również akrylowe zęby. Kolor skóry oparto na gatunku szarańczy pustynnej, Schistocerca gregaria. Zrobiono również jednoczęściowy czerwony kostium do scen, kiedy Predator używał kamuflażu; działał jak baza, na którą nakładano efekty specjalne.

Głowę stworzono jako osobną część; w sumie były takie trzy - animatroniczna do mimiki twarzy, nieruchoma dla kaskadera i całkowicie otwartą od przodu, w scenach, kiedy Predator nosił maskę. Animatroniczna głowa była kontrolowana przez zestaw 9 serwomotorów, sterujących czołem, żuwaczkami i oczami. Dodano jeszcze jeden, bo dolne żuwaczki nie otwierały się tak szeroko, jak planowano, i ukryto go w plecaku Predatora.

Pierwsza maska, zaprojektowana, by naśladować estetykę plemienną Jungle Huntera nie spodobała się producentowi. Argument brzmiał: taka dekoracyjna maska zepsuje efekt, gdy Predator odsłoni twarz. Stworzono więc znacznie prostszą maskę, nazywaną od teraz "klasyczną". Oryginalną maskę oddano Guardianowi w drugiej części filmu, na jej projekcie oparto także bio-maskę Celtica. Reszta kostiumu również przeszła "recykling": "skórę" oddano Greybackowi, a oficjalną bio-maskę Scoutowi.

Więcej o projekcie na anglojęzycznej stronie: https://monsterlegacy.net/2017/06/12/predator/.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Termowizja, z której korzystają Yautja musi działać w inny sposób niż ta wykorzystywana przez ludzi, gdyż w rzeczywistości człowiek wysmarowany nawet najzimniejszym błotem nie byłby w stanie ukryć swojego ciepła przed termowizorem - zasady termolokacji mówią wyraźnie, że błoto powinno się nagrzać od ciała.
  • Predator, miał wyglądać kiedyś znacznie inaczej, miał mieć podobieństwo Ghost Rivera.
  • Według oglądających, jest to najrealniejszy Predator.
  • Pierwotnie Jungle Huntera miał zagrać Jean−Claude Van Damme, lecz był zbyt mało umięśniony w porównaniu do reszty obsady, a sam nie chciał być tylko "niewidzialnym efektem specjalnym".
  • Początkowo sceny ze skaczącym Jungle Hunterem planowano nakręcić przy pomocy małpki w specjalnym czerwonym kostiumie. Ale zwierzątko ciągle zrzucało z siebie kostium i pomysłu zaniechano.
  • W dwóch pierwszych filmach nie zamierzano im nadawać imion, tylko mieli występować pod standardową nazwą Predator. Jednak w grze Predator: Concrete Jungle pojawiły się dwie alternatywne skórki dla gracza, pod nazwami: Jungle Hunter − Central America, 1987 i City Hunter − Los Angeles, 1997. Te nazwy zostały przyjęte przez fanów do oznaczenia postaci w filmach.
  • Postać Ciemnego była oparta na jego projekcie.
  • Tak samo Predator występujący w DLC Devastation do Call of Duty: Ghosts, chociaż zawiera także pewne cechy wyglądu Scout'a.
  • Jungle Hunter jest jak dotąd jedynym Predatorem, który z powodzeniem użył Sekwencji Samozniszczenia (nie licząc jednej sceny retrospekcji z Obcy kontra Predator). City Hunter próbował, ale został powstrzymany przez Harrigana. Pozostaje jeszcze Scar, który użył tego modułu do zniszczenia gniazda.
  • Na jego wyglądzie był wzorowany Crucified.
  • Według zabawki wydanej zaraz po premierze filmu, niewymienione imię Jungle Huntera tłumaczy się jako "Dziki" lub "Brutalny".