FANDOM

James Weddel - oficer medyczny uczestniczący w misji ratunkowej na LV-223. Prywatnie chłopak Clary Atkinson.

Biografia Edytuj

12 stycznia 2219, kilka dni po przebudzeniu z dwuletniej hibernacji, Clara Atkinson przedstawia Jamesa w reportażu.

14 stycznia 2219 James udaje się z ekipą badawczą na powierzchnię LV-223. Kiedy znajdują w dżungli Czarną Maź, Jamesa dziwią jej odczyty, które zagłuszają czujniki metalu. Później znajduje zmutowane mrówki i zbiera kilka do badań, co nie zyskuje aprobaty kierowniczki wyprawy, Angeli Foster. Wkrótce ekipa natyka się na statek z kolonii na sąsiednim księżycu, który po otwarciu okazuje się być pełen ksenomorfów. Jamesowi i kilku innym ludziom udaje się wyjść z tego spotkania bez szwanku.

Na Heliosie James słucha wyjaśnień Angeli o prawdziwym celu misji, potem pomaga w poszukiwaniach Francisa Lane'a i Eldena, którzy odłączyli się przy Onagerze. Po drodze znajdują rozbity statek kosmitów, w którym James zwraca uwagę na urny po Czarnej Mazi. Angela postanawia zabrać jedną, czemu James sprzeciwia się ze względów sanitarnych.

Wkrótce James wykrywa zbliżającą się formę życia, która okazuje się Francisem. Po aresztowaniu go ekipa zawraca do oblężonego Heliosa, lecz na widok liczby Obcych Angela wysyła ochroniarzy po statek patrolowy, żeby przegonili stworzenia. Ochroniarze porzucają jednak resztę grupy i uciekają z księżyca. Grupa ukrywa się w statku Inżynierów, gdzie znajdują laboratorium, o którym James dochodzi do wniosku, że właściciele nie badają życia, tylko raczej je tworzą.

Na statek wdzierają się ksenomorfy. Podczas ucieczki James zawraca po Clarę, która została w laboratorium, i zostają otoczeni przez Obcych. W obliczu śmierci James i Clara wyznają sobie miłość. Nagle pojawia się Inżynier, który spala ksenomorfy przy pomocy karabinu. Myśląc, że to ratunek, Clara i James chcą mu podziękować, jednak również zostają spaleni.

Występy Edytuj

  • Prometeusz: Fire and Stone