FANDOM

Nie opuścisz mnie, prawda, Bruno?

Isabella Borgia – była przemysłowcem, założycielką i dyrektorem naczelnym korporacji Borgia Industries. Wraz z synem odbudowała Neonopolis po niemal całkowitym zniszczeniu przez Scarface'a. Jej życie trwało nienaturalnie długo, co było spowodowane mutacją genetyczną z wykorzystaniem krwi Predatorów. Jako pierwsza stworzyła biologiczny rdzeń pierwszego superkomputera, który zarządzał całym Neonopolis. Zginęła podczas kolejnego ataku Scarface'a, kiedy ten zniszczył jej ciało znajdujące się w centrum rdzenia.

Biografia Edytuj

Spotkanie Diabła z New Way Edytuj

Myślisz, że teraz ty tu rządzisz? Zamierzasz zabić kobietę i jej dziecko, by to udowodnić?

—Isabella do Diabła z New Way, odnośnie zabójstwa Bruna

Po ślubie z Brunem, Isabella szybko zaszła w ciążę. Gdy w 1930 r. pracowała w laboratorium, jej mąż wszczął zamieszki, których celem było zlikwidowanie rywali oraz zapewnienie jemu i jego rodzinie pełnej kontroli nad miastem. Isabella została zabrana do kościoła, będącego w miarę bezpiecznym miejscem. Niedługo później urodziła syna na samym ołtarzu. Chwilę po porodzie, do wnętrza budynku wdarł się Scarface, niosąc odciętą głowę pokonanego Bruno.

Gdy Łowca podszedł do niej i zdjął bio-maskę, kobieta wyjęła ukryty w sukience rewolwer i strzeliła mu w oko. Krew rannego obryzgała ją i jej syna. W tym momencie pojawiło się wielu ludzi Bruno, którzy zaczęli ścigać Predatora, a Isabella i jej syn przeżyli. Wkrótce potem na statku została aktywowana sekwencja samozniszczenia, co doprowadziło do potężnej eksplozji i zniszczenia dużej części miasta. I tym razem Borgiowie przeżyli, chronieni przez grube mury kościoła.

Dojście do władzy Edytuj

Ich technologia sprawiła, że jesteśmy bogaci i potężni.

MATKA do Lukretti

Po eksplozji, która zniszczyła New Way City, Isabella szybko rozpoczęła organizację sił zbrojnych. W następnych latach założyła korporację Borgia Industries, przez którą nadzorowała odbudowę miasta, od teraz nazywanego Neonopolis. Jej firma opracowała również zaawansowany technologicznie sprzęt, oparty na urządzeniach, które Scarface pozostawił w trakcie ucieczki. Urządzenia znane jako Technologia Prometeusza, pozwoliły firmie stać się liderem na rynku zaawansowanych urządzeń bojowych i broni. Wkrótce Borgia Industries stałą się potężną korporacją, a Isabella niezwykle zamożną kobietą.

Powstanie MATKI Edytuj

Modyfikacje genetyczne z użyciem krwi Predatorów, dały jej szansę na dożycie do kolejnego tysiąclecia. Niestety nawet zaawansowana medycyna nie była w stanie powstrzymać starości. Isabella oddała firmę w ręce syna, który kontynuował rodzinny interes i nadal wyłapywał Łowców. Ona sama zdecydowała się na desperacki krok, oddając swoje ciało i umysł naukowcom, którzy stworzyli pierwszy rdzeń biologicznego superkomputera. Została umieszczona w wielkim zbiorniku wypełnionym płynem, do którego podpięto sieć elektroniczną całego miasta. Isabella mogła od tamtej pory monitorować i kontrolować codzienną działalność Neonopolis, będąc mózgiem AI, lepiej znanym jako MATKA.

Isabella zginęła z ręki Predatora, dzięki którego technologii stała się tak potężna. Był nim dawny diabeł z New Way, obecnie znany jako Scarface, z powodu ran zadanych przez nią samą.

Osobowość i cechy Edytuj

W przeszłości była postrzegana jako typowa żona gangstera, bez reszty posłuszna i oddana Brunowi. Jej pierwsze spotkanie z Diabłem z New Way całkowicie ją odmieniło. Stała się twarda i zimna, na co największy wpływ miała śmierć męża i chęć zdobycia władzy. Same za siebie mówią jej osiągnięcia jako założyciela i dyrektora generalnego Borgia Industries. Jednak wraz z nową postawą, pogorszyły się jej stosunki z najbliższymi. Nadal kochała i szanowała syna, lecz coraz bardziej oddalała się od wnuczki. Cechy charakteru kobiety były zapewne podstawą do stworzenia MATKI.

Powiązania ze Scarfacem Edytuj

Isabella miała obsesję na punkcie Predatora, którego spotkała w młodości. Wiedziała, że to dzięki jego krwi, ona i jej syn żyli dłużej od pozostałych. Szanowała go i obawiała zarazem, a większość rzeczy, które o nim mówiła, nosiło romantyczne a nawet seksualne podteksty. Uważała siebie za "matkę" Neonopolis, a Scarface'a za "ojca". Pomimo oddawanej mu czci, nie wahała się uwolnić stada Ksenomorfów, które zostało na niego nasłane.

Wystąpienia Edytuj