FANDOM

Helios - statek dowodzenia, jeden z czterech (włączając stację dokowania Geryon) statków kosmicznych wysłanych na misję ratunkową na LV-223.

Historia Edytuj

W 2217 roku Helios, podczepiony do stacji dokującej Geryon, wyrusza na misję do układu Zeta 2 Reticuli. 14 stycznia 2219 dociera na miejsce, odczepia się od stacji i wraz z innym statkiem kosmicznym, Persesem, ląduje na powierzchni LV-223. Kilka godzin później, gdy załoga jest w terenie, Helios zostaje otoczony przez ksenomorfy. Ekipa terenowa planuje jego odbicie, gdy nagle pojawia się zmutowany syntetyk Elden, który wpuszcza Obcych na pokład Heliosa. Stworzenia zabijają większość przebywających tam ludzi, jednak kilku udaje się uciec do dżungli. Elden przejmuje statek i leci nim do Geryona (co mu zajmuje dwa tygodnie). Na połączonych Heliosie, Geryonie i Kadmosie szaleją ksenomorfy i Yautja. Po rzezi Elden przenosi na Heliosa umierającego Francisa Lane'a, a gdy Francis umiera, syntetyk odlatuje Heliosem w kosmos. 9 kwietnia wraca jednak na LV-223 i rozbija statek podczas lądowania.

Pojawia się w: Edytuj