FANDOM

Nadinspektor Harold Andrews – był pracownikiem korporacji Weyland-Yutani, oraz kierownikiem placówki karnej. Kiedy placówka została zamknięta, mężczyzna wraz z Francisem Aaronem pozostał na miejscu, aby nadzorować pozostałych więźniów. Został zabity przez Ksenomorfa, urodzonego na terenie więzienia w 2179 roku.

Pomimo nieoficjalnego funkcjonowania zakładu, Harold nadal rządził twardą ręką i był szanowany przez więźniów. Obcy porwał go do tunelu wentylacyjnego na oczach wszystkich. Była to niezwykle ironiczna sytuacja, gdyż stało się to podczas jego uspokajającej przemowy, w trakcie której dementował wszelkie pogłoski o istnieniu śmiertelnie groźnego potwora.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w 2121 roku.

Na Fiorinie 161 Edytuj

Pracował w Ośrodku Pracy Karnej. Gdy obiekt został zamknięty w 2175 roku, Andrews przyjął stanowisko nadzorcy pozostałych więźniów i kuratorów.

Przybycie Ripley Edytuj

Kiedy kapsuła ratunkowa rozbiła się na powierzchni planety, Harold zgłosił incydent dowództwu. W trakcie podawania nazwisk ofiar, pomylił Turka z kapralem Hicksem. Po złożeniu oficjalnego raportu postanowił powiedzieć prawdę więźniom o jedynej ocalałej. Był mocno zirytowany tymi wydarzeniami, bo nie wiedział jak pozostali zareagują na pojawienie się wśród nich kobiety. Jego frustracja wzrosła, gdy Clemens dokonał autopsji na Newt bez jego wyraźnej zgody. Na pogrzebie zorganizowanym dla ofiar, mężczyzna wygłosił krótką i pobieżną przemowę.

Tajemnicze wypadki Edytuj

Obawy nadinspektora dotyczące Ripley, okazały się usprawiedliwione. Od momentu jej przybycia miały miejsce dziwne wypadki. Murphy został poszatkowany przez wentylator, co wytłumaczono jako niedbalstwo z jego strony. Później Junior, William, Gregor i inny więzień próbowali zgwałcić Ellen, ale w porę zostali powstrzymani przez Dillona. Sytuacja pogorszyła się gdy przyszła odpowiedź od korporacji, według której kobieta ma zostać utrzymana przy życiu. Andrews zdał sobie również sprawę z coraz bliższej relacji, łączącej ją z Clemensem.

Gdy Boggs i Rains zginęli, a Golic wrócił zakrwawiony, Andrews był przekonany, że to on zabił swoich towarzyszy. Nawet pomimo niewiarygodnej gadki o "smoku", więzień został zamknięty w ambulatorium. Ripley słysząc opowieść Waltera, próbowała porozmawiać z naczelnikiem i opowiedzieć mu o wydarzeniach, których sama była świadkiem. Harold nie uwierzył w jej opowieści o Ksenomorfach i ona także trafiła do izby chorych.

Ostateczna próba obalenia rzekomej plotki i śmierć Edytuj

Andrews natychmiast wezwał więźniów na spotkanie w mesie. Planował wyjaśnić nieuzasadnione zgony i zorganizować akcję poszukiwawczą Boggs'a i Rains'a. W trakcie jego przemówienia, Smok zabił Clemensa w ambulatorium. Ripley uciekła do stołówki, gdzie wpadła na naczelnika. Gdy oznajmiła wszystkim o śmierci medyka i prawdziwym zabójcy, Harold nakazał Aaronowi odprowadzić ją z powrotem. W tym momencie obcy wychylił się z tunelu wentylacyjnego, złapał nadinspektora i wciągnął go do szybu. Świadkowie jedynie patrzyli z przerażeniem na kapiącą z otworu krew.

Osobowość i cechy Edytuj

Jak przystało na zajmowaną pozycję, Andrews był twardy, uparty i często agresywny. Rządził więzieniem twardą ręką, ale zawsze sprawiedliwie i był szanowany przez więźniów. Nie wierzył w poprawę któregokolwiek z więźniów po przyjęciu nowej religii, ale widział, że ma ona pewien wpływ na ich zachowanie. Miał szczególny uraz do Clemensa, którego uważał za bezczelnego i prawdopodobnie niebezpiecznego.

Silną niechęcią darzył wszelkie nieprzewidziane zdarzenia, które zakłóciłyby spokój i rutynę w jego placówce. Był także bardzo oszczędny, co udowadniał nie używając drogiego sprzętu komunikacyjnego. Nawet słysząc ostrzeżenia Ripley o groźnej istocie, nie dawał im wiary i nieustannie ostrzegał kobietę przed konsekwencjami.