FANDOM

Pocałuj mnie w dupę

—Christie

Gary Christie był najemnikiem stacjonującym na pokładzie statku Betty. Christie oraz załoga Betty byli odpowiedzialni za porwanie kilku cywilów oraz ich dostarczenie naukowcom z United Systems Military, którzy stacjonowali na pokładzie USM Aurigi. Był także uczestnikiem wydarzeń związanych z uwolnieniem się Ksenomorfów oraz przejęciem przez nie statku.

Christie był prawą ręką kapitana Franka Elgyna oraz faktycznie był jego oficerem wykonawczym. Został zabity na pokładzie Aurigi, poświęcając swoje życie, aby dać czas na ucieczkę innym ocalałym.

Biografia Edytuj

Wydarzenia na planecie Kawlang Edytuj

Kiedy Vriess został sparaliżowany na planecie Kawlang w 2377 roku, Christie stworzył „manewr Kawlang” (polega to na tym, że Christie przywiązuje Vriessa do swoich pleców jak plecak, co pozwala mu na szybkie przemieszczanie się podczas transportu swojego kalekiego towarzysza), dzięki któremu obydwaj byli w stanie uciec cało przed pożarem, który wybuchł na powierzchni planety. Ten manewr będzie następnie wykorzystywany za każdym razem, gdy Vriess nie będzie znajdował się na swoim P.T.V..

Wydarzenia na pokładzie USM Aurigi Edytuj

Kiedy Betty wylądował w hangarze Aurigi, Elgyn potajemnie poinformował Christie, że spodziewa się kłopotów związanych z USM Aurigą i dlatego kazał mu przemycić dwa pistolety bojowe; kiedy wchodzili na pokład Aurigi, żołnierz ze skanerem nie wykrył tych dwóch pistoletów. Później, Christie i Call przekazali porwanych cywili zespołowi naukowemu USM, jeszcze przed tym jak spotkali Ripley 8 w sali rekreacyjnej statku. Kiedy sprowokowana Ripley 8 zaatakowała Johnera, Christie przyszedł z pomocą dla kolegi z załogi, ale chwilę później sam został obezwładniony przez klona Ripley. Po tym jak dr. Wren skonfrontował się z Christie oraz jego zespołem w związku z próbami sabotowania przez Call programu hodowlanego Ksenomorfów w sali rekreacyjnej Aurigi; na rozkaz Elgyna, Christie wyciągnął broń za pomocą, której wyeliminował żołnierzy znajdujących się wraz z załogą Betty i Ripley 8 w tejże sali. Wtedy też Christie pokazał swoje spore umiejętności strzeleckie, kiedy za pomocą rykoszetu zastrzelił żołnierza, który celował karabinem pulsacyjnym w jego głowę. Po tej konfrontacji, Ksenomorfy uwolniły się oraz zaczęły się panoszyć po pokładzie statku. W obliczu kryzysu, załoga Betty zdecydowała udać się na swój statek oraz zwiać. Podczas ucieczki, załoga Betty wraz z Ripley 8 natrafiła na Purvisa, który nosił w sobie Chestburstera. Pomimo niechęci innych członków Betty, Christie postanowił zabrać Purvisa ze sobą, mając nadzieję, że na pokładzie statku wprowadzi go w stan hibernacji, aby Chestburster mógł zostać chirurgicznie usunięty z jego ciała. Kiedy ocaleli przedzierali się do statku, zostali zmuszeni do przepłynięcia zalanego kambuza. W tamtym momencie Christie musiał musiał wziąć Vriessa na swoje plecy. Wkrótce okazało się, że Ksenomorfy faktycznie zastawiły pułapkę na załogę Betty – dwie robotnice ścigały ich od tyłu, podczas gdy droga do przodu była zablokowana przez jaja. Christie po raz kolejny wykorzystał swoje umiejętności strzeleckie, gdy za pomocą granatnika zniszczył jaja, które blokowały drogę ocalałym, dzięki czemu ocaleli mogli przeskakiwać do szybu windy.  

Śmierć Edytuj

Podczas wspinaczki, jeden ze ścigających ocalałych Ksenomorf złapał Christie za nogę. Wtedy też plunął Christie kwasem w twarz, poważnie go raniąc oraz powodując to, że puścił drabinę, zmuszając Vriessa do tego aby utrzymywać ich obydwu a także ksenomorfa, który wbił się łapą w nogę Christie. Podczas gdy Johner zabił stwora, jego trup nadal trzymał się nogi Christie. Ciężko ranny oraz zdający sobie sprawę z ciężaru jego i trupa ksenomorfa a także tego, że Vriess nie utrzyma ich, Christie przeciął wiązania za pomocą, których przywiązał Vriessa do swoich pleców. Wtedy też wpadł do wody oraz prawdopodobnie utopił się z powodu martwego Ksenomorfa, który nadal trzymał się jego nogi.  

Osobowość Edytuj

Nikomu nie ufam...

—Christie

Pomimo faktu, że Christie był chłodny i bezwzględny jak jego towarzysze, kiedy wymagała tego sytuacja, był najbardziej opanowanym oraz przyjaznym najemnikiem z całej załogi Betty. W przeciwieństwie do większości załogi Betty, Christie okazywał współczucie i przyjaźń okaleczonemu Vriessowi oraz zawsze pomagała mu sytuacjach, gdy nie posiadał swojego P.T.V. Christie był bardzo lojalny wobec swojego kapitana – Elgyna ale mimo tego sam wykazywał cechy przywódcze. Mimo tego, był nie ufny wobec innych oraz był kimś w rodzaju samotnika. Christie był mistrzem w posługiwaniu się pistoletami bojowymi, zdolnym do obliczania i wykonywania rykoszetowych trików, których nikt inny nie brałby pod uwagę. Był również ekspertem w zakresie wiedzy na temat pistoletów bojowych ponieważ cenił sobie je za niezawodność, prostotę konstrukcji oraz dużą siłę rażenia.

Wyposażenie Edytuj

- Czy twoja broń może strzelać pod wodą?
- Tak, są to pistolety bojowe więc dadzą radę

—Distephano i Christie rozmawiający o pistoletach Christiego

Christies guns

Christie używający swoich pistoletów bojowych

Christie posiadał dwa małe pistolety, które były zamontowane na rozsuwanych platformach, które były przymocowane do jego przedramionach; sam zaprojektował i zbudował mechanizm suwakowy w celu ukrycia broni w takim miejscu w, którym nikt by jej nie zauważył. Używał również składanego granatnika, którego części były poukrywanie w P.T.V Vriessa podczas wydarzeń na Auridze. 

Ciekawostki Edytuj

  • Stwierdzenie Christie: „Nikomu nie ufam,” odnosi się do Dallasa, który wypowiedział te same słowa w Obcym.