FANDOM

Fugitive to "normalniejszy" Yautja pokazany w filmie The Predator. Ukradł swoim pobratymcom Zabójcę Predatorów, któego chciał przekazać ludziom, za co ścigał go Assassin.

Biografia Edytuj

Przybycie na Ziemię Edytuj

Na samym początku filmu ucieka statkiem kosmicznym przed pościgiem, po czym przenosi się (chyba portalem) w pobliże Ziemi. Jego statek ulega uszkodzeniu i rozbija się w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy Fugitive wystrzeliwuje się w kapsule ewakuacyjnej, która ląduje w dżungli w Meksyku. Podczas kraksy traci lewą bransoletę i bio-maskę, które później odnajduje Quinn McKenna; po chwili mężczyzna i jego kolega zostają zaatakowani przez Fugitive'a, który zabił wcześniej innego żołnierza, a teraz kolegę Quinna. McKenna nieświadomie aktywuje znalezioną broń i pozbawia Łowcę przytomności.

Laboratorium Edytuj

Po zabraniu przez Projekt Stargazer Fugitive zostaje umieszczony pod narkozą w laboratorium firmy; zostaje mu pobrana próbka DNA, która wskazuje, że ma w sobie geny człowieka. Gdy po pewnym czasie zostaje wychwycona obecność statku Assassina, Fugitive budzi się i dokonuje widowiskowej ucieczki z laboratorium, masakrując większość strażników i naukowców; kradnie również jedną z bio-masek eksponowanych w holu i namierza swój skradziony sprzęt. Później jest jeszcze widziany, jak biegnie po dachu budynku w bazie, a doktor Casey Bracket próbuje go dogonić. W końcu Predatorowi udaje się uciec, ukrywając się w ciężarówce wojskowej, która akurat wyjeżdżała.

Finałowa walka Edytuj

Łowcy udaje się w końcu namierzyć skradziony sprzęt - przy szkole Rory'ego McKenny. Ledwo jednak odzyskuje komputer osobisty od Quinna, dopada go Assassin, który po bardzo krótkiej walce ciska Fugitive'a na dach samochodu, zrywa mu bio-maskę i odrywa głowę.

Sprzęt Edytuj

Lista ofiar Edytuj

  • 2 członków oddziału Quinna McKenny;
  • około 20 żołnierzy, ochroniarzy i naukowców Stargazera.

Ciekawostki Edytuj

  • Fugitive to po angielsku "uciekinier".
  • Walczył w niestandardowy dla Yautja sposób - min. używał kłów w żuwaczkach czy czegoś w rodzaju wyrostków kostnych umieszczonych w łokciach.
  • Według Stargazer miał ludzkie DNA. Jak później stwierdziła dr Bracket, była to forma upgrade'u genetycznego.
  • Posiadał poczucie humoru, albo przynajmniej znał i rozumiał ludzką kulturę. Pokazuje to scena w ciężarówce, gdy ułożył odciętą rękę żołnierza w "kciuk do góry", żeby nie alarmować kierowcy.
  • Umiał używać translatora mowy bez bio-maski, co widać dwukrotnie - kiedy zastrasza McKennę i innego żołnierza w dżungli w Meksyku i kiedy podczas ucieczki z laboratorium powtarza hasło jednego z naukowców. Prawdopodobnie było to spowodowane ludzkim DNA.
  • Istnieje rozbieżność w zachowaniu Fugitive'a - chciał pomóc ludziom, ale ich zabijał; było to spowodowane usunięciem w trakcie montażu jednej ze scen filmu.

Galeria Edytuj