FANDOM

Edward Boggs – był jednym z więźniów na Fiorinie 161, którzy zostali tam nawet po zamknięciu obiektu więziennego. Brał udział w walce z samotnym Ksenomorfem, urodzonym na terenie więzienia w 2179 roku.

Został zaatakowany przez Smoka, podczas eksploracji jednego z wielu nieużywanych obszarów więzienia.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Do więzienia trafił za porwania, napady i gwałt.

Na Fiorinie Edytuj

Podczas pogrzebu ofiar katastrofy, Boggs, Rains i Golic otrzymali rutynowe zadanie zbadania nieużywanej części kompleksu. Mężczyźni oświetlali sobie drogę świecami, które w podejrzany sposób zaczęły gasnąć. Do zbadania tego niecodziennego zjawiska wysłano Daniela.

Więzień został zaatakowany przez Smoka zaraz po oddaleniu się od pozostałych. Boggs i Golic przybiegli na pomoc, zaalarmowani jego krzykami. Chwilę po przybyciu na miejsce, Edward został uniesiony w górę przez Runnera. Mężczyzna oczekiwał pomocy od oszołomionego Golica, lecz został zabity wewnętrzną szczęką. Krew zabitego oblała Waltera, który w tym momencie częściowo otrząsnął się z szoku i zdołał uciec do mieszkalnej części kompleksu.

Osobowość i cechy Edytuj

Znano go jako wrogiego i niebezpiecznego więźnia. Szczególną niechęcią darzył Golica, którego uważał za szaleńca i brudasa. Na czole miał charakterystyczny tatuaż z krzyżem i wężem.

Ciekawostki Edytuj

  • W przeciwieństwie do wielu więźniów na Fiorinie, nie był Brytyjczykiem, tylko Amerykaninem.
  • W filmie nie było do końca jasne co robił z dwoma towarzyszami w tunelach. Dopiero w książce wyjaśniono, iż szukali przydatnych przedmiotów, pozostawionych przez dawny personel.