FANDOM

Działko strażnicze UA−571−C − przenośne automatyczne działko maszynowe używane przez żołnierzy USCMC. Używane w charakterze robota−wartownika.

Budowa i funkcjonowanie Edytuj

Sentrygun2
Sentrygun3

Działko strażnicze było „robotem−wartownikiem” działającym na zasadzie lekkiego działka maszynowego. Namierzał cel za pomocą komputerowego oprogramowania analizującego odczyt z wmontowanej kamery i wykrywacza ruchu, a następnie celującego do domniemanego źródła ruchu.

Działko strażnicze umieszczone było na rozkładanym trójnogim statywie, na którym mogło wykonywać obrót 360 stopni. System namierzania celu wspomagany był przez czujniki wykrywające nie tylko ruch, ale również temperaturę. Działko zasilane było energią elektryczną i całkowicie zautomatyzowane. Wyposażone było w systemy chłodzące oraz akumulator. Jego magazynek mieścił 500 pocisków.

Waga robota wynosiła jedynie 19,6 kilograma, co znacznie ułatwiało jego transport – dzięki temu mógł on być przenoszony w futerale o pokroju dużej walizki. Jego montaż w docelowym miejscu wynosił 150 sekund – wystarczyło jedynie podczepić działko do rozkładanego trójnogu, zainstalować magazynek i aktywować program.

Amunicja Edytuj

Amunicją UA 571−C były pociski 10mm, jednak lufa posiadała możliwość strzelania również pociskami o nieco większym kalibrze, co było jedną z jej najbardziej uniwersalnych cech.6