FANDOM

Kogo się spodziewałeś? Świętego Mikołaja?

—Vriess

Dom Vriess był najemnikiem i inżynierem stacjonującym na przemytniczym statku Betty. Vriess oraz załoga Betty byli odpowiedzialni za porwanie kilku cywilów oraz ich dostarczenie naukowcom z United Systems Military, którzy stacjonowali na pokładzie USM Aurigi. Był także uczestnikiem wydarzeń związanych z uwolnieniem się Ksenomorfów oraz przejęciem przez nie statku.

Vriess był sparaliżowany od pasa w dół i z tego powodu musiał używać P.T.V, żeby móc się poruszać. Pomimo tego upośledzenia, był jednym z czwórki ocalałych, którzy przetrwali wydarzenia na Auridze. Pozostałymi ocalałymi byli Ripley 8, Johner oraz Annalee Call.  

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

W 2350 roku, w wieku zaledwie 10 lat, Vriess podjął się pracy jako technik inżynier w stoczni United Systems Military. Jednak w 2358 roku został zwolniony w z powodu problemów z alkoholem. Kilka lat później, w 2375 roku, dołączył do Franka Elgyna i jego załogi stacjonującej na pokładzie Betty, stających się ich głównym mechanikiem.

Podczas operacji na planecie Kawlang w 2377 roku gdzie załoga Betty działała jako najemnicy, Vriess został zraniony odłamkiem; w wyniku czego, został sparaliżowany od pasa w dół, zmuszając przy tym Christie do stworzenia „manewru Kawlang”, który polegał na przywiązywaniu Vriessa do swoich pleców w celu szybkiego przemieszczania się. Po tych wydarzeniach, Vriess zaczął używać P.T.V, żeby móc się poruszać. 

Wydarzenia na pokładzie USM Aurigi Edytuj

Po tym jak Betty wylądowała w hangarze Aurigi, Vriess udał się do ładowni USM aby zabrać zapasy oraz części zamienne. Był w ładowni sam, kiedy Genetyczne Ksenomorfy uciekły z przechowalni oraz zaczeły szaleć po statku. Pomimo swojej niepełnosprawności, udało mu się obronić przed Ksenomorfami za pomocą składanej strzelby, pośpiesznie złożonej z części ukrytych w P.T.V. Po tym zagwizdał motyw Popeye'a na moment przed tym jak spotkał się z resztą załogi. Gdy ocaleni zostali zmuszeni do przepłynięcia kambuza aby dotrzeć do Betty, Vriess musiał porzucić swoje P.T.V oraz być niesionym przez Christie. Chociaż Christie został zabity przez Ksenomorfy w zastawionej przez nie, Vriessowi udało się przeżyć. 

Nielicznym ocalałym udało się w końcu dotrzeć do Betty oraz uciec z Aurigi przed tym jak rozbiła się na Ziemi. Statek ledwo wytrzymał wejście w atmosferę planety pomimo wyłomu w kadłubie spowodowanego śmiercią Newborn’a. Vriess wylądował Betty na obrzeżach zniszczonego Paryża, sprowadzając ocalałych do domu na Ziemi.  

Osobowość Edytuj

Hej, Christie, zrób mi przysługę. Kiedy będziemy

przepływać na drugą stronę – nie płyń na plecach, OK?

—Vriess

W przeciwieństwie do większości załogi Betty, którzy byli zatwardziałymi piratami i zabójcami, Vriess był prostym mechanikiem. Jednak przed wydarzeniami na Kawlang, Vriess także był najemnikiem jak reszta jego towarzyszy. Udowodnił, że pomimo swojej niepełnosprawności jest sprytny i niebezpieczny, kiedy samodzielnie zabił ksenomorfa za pomocą swojego wyposażenia i celności. Podczas gdy większość załogi Betty traktowała go z pogardą za jego niepełnosprawność, Christie nadal darzył Vriessa wielkim szacunkiem. Mechanik był również bliski dla Call - najnowszego członka załogi Betty. Kiedy Christie poświęcił się, żeby ratować Vriessa, on był pogrążony w żalu po utracie przyjaciela.  

Wyposażenie Edytuj

Najważniejszym elementem wyposażenia Vriessa było zmotoryzowane P.T.V., które było w stanie odchylać się pod taki kąt, aby Vriess mógł wykonywać podstawowe obowiązki mechanika na pokładzie Betty. W P.T.V. Vriess trzymał również części, które można było wykorzystać do skonstruowania prowizorycznej broni w tym: składanego granatnika oraz pistoletu bojowego. Jako, że P.T.V. Vriessa służyło załodze Betty do szmuglowania broni przez punkty ochrony, Vriess podczas plagi Ksenomorfów na Auridze uzbroił się w strzelbę.  

Ciekawostki Edytuj

  • Co ciekawe w nowelizacji Obcego: przebudzenie, pierwsze imię Vriessa to John. Jednak, w Alien: The Weyland-Yutani Report imię to zostało zmienione właśnie na Dom.