FANDOM

Kiedyś widziałem, jak taka beczka wybuchła w porcie. Jeden z holowników na siedemnaście tygodni trafił do suchego doku. Świetna sprawa!

—David do Ripley, opowiadając o kwintycytalinie

David Postlethwaite – był jednym z więźniów na Fiorinie 161, którzy zostali tam nawet po zamknięciu obiektu więziennego. Brał udział w walce z samotnym Ksenomorfem, urodzonym na terenie więzienia w 2179 roku.

Został zabity przez Smoka, gdy wystąpił w charakterze przynęty podczas desperackiej próby zwabienia stwora do odlewni.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Do więzienia trafił na 20 lat za gwałt.

Na Fiorinie Edytuj

Coś tu z nami jest.

—David widzący ślady bytności Obcego

Gdy Ripley weszła do stołówki, by podziękować Dillonowi za mowę pogrzebową, David siedział z nimi przy jednym stole. Po śmierci Andrewsa pomógł Ellen i Aaronowi w zebraniu kwintycytaliny, potrzebnej do wykurzenia Smoka z tuneli.

Przynęta i pościg Edytuj

A jeśli to coś nie da się złapać?

—Postlethwaite o nowym planie

Gdy pierwszy plan się nie powiódł, więźniowie byli zmuszeni wystąpić w roli żywej przynęty dla drapieżnika. Ich zadaniem było zwabienie stwora do komory tłokowej, znajdującej się w odlewni.

Krótko po pierwszym pojawieniu się Ksenomorfa w okolicy, David odkrył zwłoki Vincenta – pierwszej ofiary nowego planu. Chwilę później sam stanął oko w oko z potworem. Rzucił w niego flarą i zaczął uciekać. W ostatniej chwili zdążył zamknąć za sobą uszkodzone drzwi.

Śmierć Edytuj

David's death

Śmierć Davida

Ksenomorf wszedł do szybu wentylacyjnego i zaszedł Davida od tyłu. Mężczyzna zbyt szybko zdał sobie sprawę z jego obecności i nie miał żadnych szans na ucieczkę. Zginął od ataku wewnętrzną szczęką, która przebiła głowę i szybę, rozbryzgując jego krew i mózg po korytarzu.

Edycja Specjalna Edytuj

Nie pierdol, Dillon! Będziemy tu uwięzieni jak szczury!

—David kłóci się z Dillonem

Postlethwaite był zdecydowanie przeciwny wobec propozycji Dillona, by wrócić do głównej hali po tym, jak Golic wypuścił Smoka. Zgodził się za to na przeniesienie w okolice odlewni, gdzie wszyscy mogli się poczuć nieco bezpieczniejsi.

Osobowość i cechy Edytuj

Pomimo popełnionych w przeszłości zbrodni, David wydawał się bardziej przyjazny i inteligentniejszy od pozostałych więźniów. Pokazuje to jego zachowanie względem Ripley, którą traktuje dość przyjaźnie. Zwracając się do Aarona pseudonimem "85", prawdopodobnie nie robi tego złośliwie, tylko z przyzwyczajenia. Pomimo łagodnej natury, był gotowy zakwestionować przywództwo Dillona, gdy się z nim nie zgodził.

Ciekawostki Edytuj

  • Wypowiedź Davida "Tutaj, kici, kici" podczas poszukiwań Smoka, jest najprawdopodobniej nawiązaniem do Bretta, który w pierwszej części filmu mówi to samo podczas poszukiwań kota.