Daniels (zwana też Danny) – główna specjalistka od terraformacji nastatku USCSS Przymierze oraz żona kapitana Bransona.

Jedna z dwóch osób (nie licząc androida), które przeżyły spotkanie ze zmutowaną przyrodą "Raju".

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Przerwana misja[edytuj | edytuj kod]

Pod koniec 2104 rejs ku Origae-6 zostaje przerwany wybuchem neutrin, które uszkadzają Przymierze oraz powodują śmierć kapitana Bransona. Po pogrzebie męża Daniels idzie skontrolować hangar terraformacyjny w towarzystwie syntetyka imieniem Walter. Wyjawia mu, że planowali z Bransonem wybudować na miejscu drewnianą chatkę.

Nowy świat[edytuj | edytuj kod]

Tymczasem zostaje odebrany sygnał, pochodzący z pobliskiej planety, która wydaje się być przyjazna dla człowieka. Część załogi wykazuje chęć przyjrzenia się jej, jednak Daniels jest przeciw - mówi, że dane o Origae-6 są pewniejsze, więc nie powinni zmieniać planu, zwłaszcza, że te sprzyjające ludziom warunki brzmią zbyt idealnie. Nowy kapitan, Oram, przegłosowuje sprawę i Przymierze zmienia kurs. W kilka dni docierają na orbitę nowej planety, skąd drużyna terenowa, w tym Daniels, schodzi na powierzchnię. Wkrótce natykają się na zniszczony kawałek lasu, który okazuje się drogą lądowania podkowiastego obiektu. Wewnątrz Daniels znajduje nieśmiertelnik dr Elizabeth Shaw oraz jej zdjęcie z partnerem. Walter wyjaśnia, że pani doktor zaginęła wraz z resztą załogi statku USCSS Prometeusz 10 lat wcześniej.

Wkrótce Planeta 4 pokazuje swoją prawdziwą twarz - ochroniarze Ledward i Hallett giną przez pasożyty, które wyrywają się z ich ciał, wybucha też środek transportu. Na dodatek po zapadnięciu zmroku ludzi atakują dojrzałe już pasożyty; udaje się zabić jednego, zaś drugiego przepędza tajemnicza postać. Wybawca prowadzi ocalałych do cytadeli w wymarłym mieście pełnym ciał mieszkańców. Na miejscu przedstawia się jako David, syntetyczny asystent uczestniczący w misji Prometeusza; wyjaśnia, że doktor Shaw zginęła podczas lądowania, i że on utknął w "raju". Daniels odnosi się do sytuacji nieufnie, ale wszyscy decydują się zostać w cytadeli. Daniels udaje się skontaktować z Przymierzem, które obiecuje wysłać transport, jak tylko burza się uspokoi; mówi też na stronie Tennessee'emu, że jego żona zginęła w wybuchu lądownika.

Z deszczu pod rynnę[edytuj | edytuj kod]

Nocą sprawy się komplikują - znikają Rosenthal i Oram, więc Daniels, jako następna najwyższa stopniem, rozkazuje zbierać się do opuszczenia przybytku i samotnie wyrusza znaleźć gospodarza. Zamiast niego odkrywa komorę pełną szkiców jego eksperymentów, m.in.: efektów mutacji Shaw. Tam napada na nią David, jednak na pomoc przybywa Walter. Daniels ucieka razem z resztkami drużyny w postaci Lope'a, i gdy dołącza do nich Walter, przybywa Tennessee z transportem; w odlocie przeszkadza jednak protomorf, który przyczepia się do barki. Daniels idzie go strącić, co udaje się dopiero przy pomocy łyżki dźwigu.

Na pokładzie Przymierza MATKA ostrzega o obecności kolejnego protomorfa, który zdąża zabić trzy osoby. Zmęczona i wkurzona Daniels każe MATCE zamknąć wszystkie śluzy, zostawiając tylko drogę do hangaru terraformacyjnego, gdzie wraz z Tennesseem przebierają się w skafandry kosmiczne i usiłują wyrzucić intruza w próżnię; w końcu Daniels wabi protomorfa przed widły toczącego się buldożera i w ostatniej chwili chowa się w kanale przed włazem.

Tuż przed hibernacją Daniels pyta Waltera, czy pomoże jej wybudować drewnianą chatkę na Origae-6. Gdy ten się waha, Daniels orientuje się, że to David w przebraniu. Jest już jednak za późno - kriokomora zaczyna działać i Daniels zasypia.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W pierwszych szkicach scenariusza miała się nazywać Griffin (w skrócie Griff).
  • W krótkim filmiku Advent David określa ją jako "Królową", i że ona "zmieni wszystko", co sugeruje, że będzie chciał jej użyć w stworzeniu jeszcze doskonalszej istoty.
  • W książce Daniels nie orientuje się, że Walter to David.

Widziana w:[edytuj | edytuj kod]