FANDOM

Dachande (ya. "Inny Nóż"), zwany również Yeyinde (ya. "Dzielny") lub Broken Tusk (ang. "Złamany Kieł") - Lider paczki Bezkrwawych wysłanych na łowy na Ryushi. Znany z tego, że był pierwszym Yautją, który pokonał Ksenomorfa bez żadnego uzbrojenia.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Dachande wywodzi się z dość długiej linii Liderów - jego ojciec i dziadek też nimi byli. W młodości był porywczy, przez co kiedyś prawie pobił się z innym młodym samcem. Miał przyrodniego brata, do którego przestał się przyznawać, kiedy ten zginął na swoim Krwawym Rytuale.

Na Ryushi Edytuj

W wieku dorosłym przybywa na Ryushi wraz z grupą Bezkrwawych w celach treningowych. Ich statek zostaje jednak zestrzelony przez ludzi z kolonii Prosperity Wells, a adiutanci Dachandego, Warkha i Skemte, giną w katastrofie. Jeden z uczniów, Tichinde, uznaje Lidera za martwego i przejmuje dowództwo nad kolegami, rozkazując im atak na kolonistów. Dachande, który jednak przeżył katastrofę, postanawia ochraniać ludzkie niedobitki, w tym Machiko Noguchi. Wkrótce dochodzi do jego konfrontacji z Tichindem, podczas której zabija byłego ucznia, gdyż ten przez atak na w większości bezbronnych ludzi stał się Złą Krwią.

Śmierć Edytuj

Jakiś czas później Dachande i Machiko próbują ocalić resztki grupy Bezkrwawych, ale większość z nich i tak już nie żyhe. W związku z tym Predator wraz z ludzką sojuszniczką wdają się w walkę z Królową, zabijając ją, jednak Dachande zostaje poważnie ranny. Przed śmiercią oznacza Machiko jako Krwawą, co powoduje jej późniejsze dołączenie do klanu Top-Knota.

Ekwipunek Edytuj

Osobowość i umiejętności Edytuj

Dachande był bardzo honorowy i surowo karał za złamanie Kodeksu - zabił jednego ze swoich uczniów, kiedy dowiedział się, że tamten polował na ludzkie dziecko. Jak wielu jego pobratymców, był bardzo inteligenty i potrafił naśladować ludzki głos. Umiał walczyć z kilkoma Ksenomorfami naraz i był bardzo wytrzymały.

Ciekawostki Edytuj

  • W jego postaci miał prawdopodobnie swój pierwowzór Scar z filmu AVP. Oto lista niektórych podobieństw:
    • sprzymierzenie się z człowiekiem;
    • ucieczka z terenu ustawionego na samozniszczenie;
    • zostanie rannym tuż przed ucieczką;
    • pokonanie Królowej wspólnie z człowiekiem;
    • naznaczenie człowieka jako Krwawego;
    • i, ostatecznie, śmierć od ran zadanych przez Królową.

Galeria Edytuj