FANDOM

Chopper – jeden z trzech "młodzików" Yautja wysłanych w do przejścia rytuału Młodej Krwi na Ziemię. Bohater pierwszej części AvP.

BiografiaEdytuj

W 2004 roku został wysłany wraz z dwoma innymi młodzikami na powierzchnię wyspy Bouveta. Miał wkroczyć do umiejscowionej pod lodem starożytnej piramidy Yautja i wykonać zadanie – zdobyć ukrytą wewnątrz broń plazmową jako dowód i stawić czoło grasującym wewnątrz ksenomorfom.

Polowanie Edytuj

Chwilę przed zejściem pod powierzchnię, wraz z pozostałymi wojownikami, swoimi braćmi Celticem i Scarem, Chopper wybił techników i kopaczy z ekspedycji Weylanda, którzy pozostali na powierzchni.

Przy wejściu do piramidy Łowcy zorientowali się, że ludzie ukradli działka plazmowe, więc Chopper i Celtic urządzili zasadzkę w jednej z sal. Po tym, jak ściany w piramidzie się poprzesuwały, rozdzielając ludzi, obaj bracia dogonili kilku uciekinierów.
Chopper vs. Grid

Śmierć Edytuj

Był pierwszym Yautja, który poległ. Po dogonieniu ludzi Chopper zaatakował Alex Woods, lecz w dobiciu jej przeszkodziło mu własne roztargnienie - nie zauważył czającego się za nim Grida. Ów ksenomorf przebił Predatorowi klatkę piersiową ogonem, podniósł i dobił wewnętrzną szczęką.

Charakterystyka Edytuj

Chopper był „młodzikiem” – młodym, niedoświadczonym Yautja mającym przystąpić do Rytuału Przejścia, by awansować do wyższej kasty Krwawych. Podobnie jak jego dwaj towarzysze−bracia charakteryzował się olbrzymią posturą. Był silny, młody i w doskonałej kondycji, jednak jeszcze niezaprawiony w bojach.

Nosił maskę z połączonymi wizjerami i charakterystycznymi wzorami na policzkach. W walce posługiwał się głównie wielkim ostrzem naramiennym. Jego charakterystyczną cechą były dwie ludzkie czaszki zatknięte na szpikulcach wystających ze zbroi na plecach - trofea po wcześniejszych łowach.

Uzbrojenie i sprzętEdytuj

1. Wyposażenie

2. Broń

Ciekawostki Edytuj

  • "Chopper" to w wolnym tłumaczeniu z angielskiego "siekacz". Jest to odniesienie do dzierżonego przez tego Predatora ostrza naramiennego.
  • To pierwszy Predator zabity przez Ksenomorfa na ekranie.
  • Nazywano go także Gill (pol. Skrzele), z powodu wzorów na masce przypominających skrzela.
  • Ma przy sobie dwie czaszki, prawdopodobnie ludzkie, co oznacza, że już wcześniej polował na Ziemi. Wygląda na to, iż młodzi Predatorzy muszą polować na Ksenomorfy by awansować, bo zabicie człowieka lub innej słabszej ofiary nie wystarcza.
  • Chronologicznie, jest to pierwsza ofiara zabita ugryzieniem w głowę.

Galeria Edytuj