FANDOM

Y

Bio−maska Celtica.

Bio-maska − jedno z głównych urządzeń używanych przez Yautja. Każda sztuka jest robiona na zamówienie, toteż różni się od pozostałych i stanowi znak rozpoznawczy właściciela.

Maska trzyma się głowy dzięki różnicy pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym a tym wewnątrz urządzenia.

Charakteryzacje bio−masek Edytuj

  • City Hunter − brązowa, z mniejszą przerwą pomiędzy "nosem" a oczami, niż w klasycznej.
  • Chopper − z zaokrąglonym "nosem", połączonymi w wizjer oczami, i charakterystycznymi "falami" na policzkach.
  • Celtic − jedna z popularniejszych; mocno wysunięty dół "nosa", charakterystyczne, "celtyckie" wzory, ślady pazurów na prawej stronie po walce z Gridem. Podobną (tylko bez śladów pazurów) nosił Guardian.
  • Wolf − podobna do klasycznej, o kamiennej teksturze, z mniejszym ,,nosem", czoło posunięte bardziej do góry, szpikulce na obramowaniu, pismo Yautja na czole.
  • Tracker − zielonkawa, z dwoma kłami umieszczonymi poziomo po bokach "nosa".
  • Falconer − dość duża, ze wzorami upodabniającymi ją do ptasiego dzioba.
  • Crucified − klasyczna, z wyrwaną lub wypaloną dziurą w miejscu lewego oka.
  • Berserker − bardzo ciemna, kość żuchwy w miejscu ,,noska", nasunięte groźnie "brwi".
  • Lord - wykonana ze złota i nieznanego czarnego metalu, pokryta pismem Yautja, płyta czołowa w kształcie "korony" Praetoriana lub Królowej, dół stylizowany na żuwaczki Predatora, z osłonami bocznymi. Poza tradycyjnymi funkcjami posiadała też tryb odtwarzania holograficznych nagrań.
  • Fugitive - nowoczesna, z mniejszym "nosem", ma wbudowane działko plazmowe reagujące na stres właściciela.

FunkcjeEdytuj

RespiratorEdytuj

Maska pobiera powietrze z atmosfery i miesza je z metanem w odpowiednich proporcjach, dla uzyskania optymalnej mieszaniny. Gdy Predator jest pod wodą, dostarcza mu powietrze z zebranych wcześniej zapasów. Zapas metanu wystarcza na około miesiąc.

Okulary / Noktowizor / Termowizor Edytuj

Do zmiany zakresu światła widzialnego używa się komputera podręcznego. Żeby przybliżyć lub oddalić obraz, wystarczy dotknąć odpowiedniego klawisza jedną z żuwaczek.

Magnetofon Edytuj

Bio−maska nagrywa również dźwięki. Yautja może odtwarzać, przekształcać i analizować te nagrania, np. dla nauki naszego języka, albo dla zastraszenia lub poniżenia ofiar (mimikra wokalna). Pod wodą maska może działać jak sonar, pomagając właścicielowi w namierzeniu celu.

Hełm Edytuj

Najoczywistsza funkcja - ochraniacz na głowę. Zasłonięty jest głównie przód, czyli twarz i czoło.

Celownik Edytuj

Bio-maska może też służyć jako pomoc przy celowaniu do ofiary z Działka plazmowego.

Wytrzymałość Edytuj

Metal, z którego wykonuje się bio-maski, jest bardzo wytrzymały - przynajmniej w stosunku do ludzkich metod, gdyż maska Wolfa zniosła ostrzał z broni palnej, ale już w trakcie walki z Predalienem doznała całkiem poważnych uszkodzeń. Zresztą w przypadku Ksenomorfów bio-maski nie na wiele się zdają - Grid dał radę przebić te Celtica i Choppera bez większego problemu, ale to akurat może być wina tego, że sprzęt Młodej Krwi ogólnie jest słabszej jakości. Przy starciach z innymi Predatorami bio-maski również mogą się zniszczyć - np. w tej Crucifieda był wypalony kawałek, prawdopodobnie od strzału z działka naramiennego. I raczej mało prawdopodobne, żeby człowiek, nawet silny i zaopatrzony w narzędzia Yautja, dał radę zrzucić takową maskę z twarzy właściciela (walka Berserkera i Royce'a). Pomijając jednak te drobne zgrzyty, bio-maski są wytrzymałe.

Ciekawostki Edytuj

  • Niektórzy zasłużeni Yautja wypisują na swoich bio-maskach listy wojen i innych potyczek, które wygrali.
  • Po utracie w chłodni bio-maski City Hunter nadal widział w "normalnej" termowizji.

Galeria Edytuj