FANDOM

BaniakKsenomorf po raz pierwszy napotkany przez marines z USS Sephora na LV−426. Nie korzysta z podstawowych ataków, lecz zbliża się do ofiary i eksploduje oblewając dużą ilością kwasu.

Pojawia się w Aliens: Colonial Marines, został stworzony na potrzeby gry.

Charakterystyka Edytuj

Jego ciało jest straszliwie zdeformowane, pokryte krostami i wrzodami nadającymi mu zepsuty wygląd. Zewnętrzny pancerz jest kruchy, czyniąc potwora podatnym na obrażenia. Dodatkowo liczne deformacje ograniczają poruszanie się. Tak samo jak pozostałe istoty jego gatunku, reaguje na hałas i wibracje. Większość czasu spędza bez ruchu, w oczekiwaniu na ofiarę. Z powodu swoich dolegliwości często same zdychają.

Zawsze przyjmują strategię ataku kamikaze. Takie zachowanie wykształciło się prawdopodobnie przez słaby pancerz i deformację ciała, które uczyniły ich bezużytecznymi w walce. Pojedynczy osobnik jest małym zagrożeniem, ale cała grupa może pokryć kwasem znaczny obszar. Przed eksplodowaniem Baniak wydaje przeszywający krzyk.

Inteligencja Edytuj

Zdecydowanie nie jest ona powalająca. Te osobniki błądzą bez celu, dopóki nie usłyszą jakiegoś hałasu lub nie wyczują wibracji. Bardzo szybko tracą zainteresowanie gdy dźwięk się oddali.

Multiplayer Edytuj

Można objąć nad nim kontrolę po upływie pewnego czasu w grze. Nie ma możliwości wspinania się po ścianach, ale jest szybki i wykonuje potężny samobójczy atak. Eksploduje również, gdy zostanie poważnie zraniony.

Ciekawostki Edytuj

  • Być może jest nawiązaniem do Bezgłowego Kamikadze − jednego z przeciwników w serii gier Serious Sam.
  • Pierwotnie planowano umieścić podobnego Ksenomorfa w Aliens vs Predator.
  • Zakłada się, że teoria starzenia jest prawdziwa. Baniaki prawdopodobnie powstają ze zwykłych osobników, które osłabły i stały się niezdolne do walki, ale nabyły nowe umiejętności. Podobne przypadki występują w grach z serii Halo i Star Craft.
  • Fani sugerują, iż Baniaki są mutacjami powstałymi w wyniku promieniowania z eksplozji. Jednak powieść Obcy − decydujące starcie zaprzecza tym domysłom. W wyniku wybuchu nie powstały żadne odpady promieniotwórcze.
  • Bryzgacz także eksploduje po otrzymaniu krytycznych obrażeń.
  • Inna teoria ich powstania mówi o eksperymentach jakie robili naukowcy korporacji. Można spotkać rozczłonkowane ciała Obcych, oraz ich samych zamkniętych w komórkach.