Aliens – strzelanka arcade z 1990 roku, opracowana i wydana przez firmę Konami. Opiera się na filmie o tym samym tytule i została zaprojektowana przez S. Okamoto i jego zespół.

Fabuła Edytuj

Oddziały Kolonialnych Marines zostały wysłane w celu zbadania przyczyny utraty kontaktu z Hadley's Hope. Gracz wciela się w rolę porucznik Ellen Ripley lub kaprala Dwayne'a Hicksa, którzy walczą z Ksenomorfami, a następnie pokonują Królową. W trzech misjach głównym celem jest ochranianie Newt przed atakiem.

Rozgrywka Edytuj

W ręce gracza oddawana jest postać uzbrojona w Smartguna. Można używać także wyrzutni rakiet, miotacza ognia i broni laserowej. W trakcie gry można również stanąć, przykucnąć oraz użyć bomby, poprzez naciśnięcie dwóch przycisków. Całość składa się z sześciu poziomów, których część występuje w filmie. Na niektórych poziomach można użyć ładowarki, której atak zabija Obcego jednym trafieniem.

Rodzaje przeciwników Edytuj

Oprócz podstawowych odmian Obcych, zespół Konami postanowił stworzyć całkiem nowe typy. Pomimo unikalnych cech, niektóre z nich wyglądają dziwnie. Wyposażono je w broń laserową i energetyczna, zaś niektóre szybko rosną po trafieniu i eksplodują. Część z nich przypomina pająki. Pojawiają się także infektoidy znane z gry arcade AVP.

Japońskie wydanie Edytuj

Japońska wersja została znacznie zmieniona względem oryginału. Przeciwnicy mają inne kolory, poziomy z APC zostały całkowicie usunięte, a każdy kolejny ma własną nazwę.

Postać Newt została usunięta z gry, a nowi przeciwnicy znajdują się w zupełnie innych miejscach.

Ciekawostki Edytuj

  • Gra zyskała sławę, gdyż postacie zostały przekonwertowane i wykorzystane w programie M.U.G.E.N. służącym do tworzenia gier bijatyk.
  • Ripley jest przedstawiana zupełnie inaczej. W filmie ma ciemne włosy, zaś w samej grze i na plakatach są one koloru blond.

Galeria Edytuj

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA , o ile nie zaznaczono inaczej.