FANDOM

Alien Resurrection – pierwszoosobowa strzelanka stworzona przez Argonaut Software i wydana przez Fox Interactive w 2000 roku. Nawiązuje do filmu o tym samym tytule.

Fabuła Edytuj

Wszystko wygląda niemal tak samo jak w filmie. Ripley budzi się na pokładzie Aurigi, gdzie poznaje prawdę o procesie klonowania. Niedługo później dochodzi do incydentu z ucieczką Ksenomorfów. Aby przetrwać, kobieta musi sprzymierzyć się z grupą szemranych najemników.

Rozgrywka Edytuj

Gracz wciela się w jedną z czterech postaci: Ripley, Call, Distephano i Christie. Każda z nich korzysta z innych rodzajów broni. Należą do nich: karabin laserowy, dubeltówka, granatnik, Strzelba ogłuszająca, miotacz ognia i wyrzutnia rakiet.

Do przejścia gry wymagane jest wypełnianie różnych celów. Obejmują one m. in. niszczenie nieudanych klonów i wyrzucanie przegrzanych kapsuł ratunkowych.

Produkcja Edytuj

Początkowo miała to być trzecioosobowa gra przygodowa. Planowano wydać ją niedługo po premierze filmu, lecz ostatecznie projekt trafił do kosza. Zdecydowano się na stworzenie pełnoprawnego FPSa i wypuszczono go 3 lata po premierze pierwowzoru.

Przyjęcie Edytuj

Sam film zebrał mieszane opinie, zaś grę chwalono za klimat i momentami przerażające momenty. Krytyka dotyczyła także grafiki i poziomu trudności. GameSpot skrytykował sterowanie, które uznał za "prawie niemożliwe do opanowania i nieracjonalnie trudne do nauczenia".

Ciekawostki Edytuj

  • Tylko trzech oryginalnych aktorów z filmu powtórzyło swoje role w tej grze.
  • Uważa się, że tytuł ten wymyślił połączone wykorzystanie lewej gałki analogowej do poruszania się i prawej do obracania. Styl ten jest obecnie niemal uniwersalny we wszystkich współczesnych strzelankach, lecz ostro krytykowano go w momencie wydania.
  • Planowano także porty na PC i inne platformy, ale odpuszczono ze względu na słabą sprzedaż oryginału.

Galeria Edytuj