FANDOM

Ju-huu! Złap mnie, jeśli możesz!

—Alan wabiący Smoka

Alan Jude – był jednym z więźniów na Fiorinie 161, którzy zostali tam nawet po zamknięciu obiektu więziennego. Brał udział w walce z samotnym Ksenomorfem, urodzonym na terenie więzienia w 2179 roku.

Został zabity przez Smoka, gdy wystąpił w charakterze przynęty podczas desperackiej próby zwabienia stwora do odlewni.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Został skazany na dożywocie za morderstwo pierwszego stopnia, dokonane gołymi rękami.

Na Fiorinie Edytuj

Pracował jako dozorca więzienny.

Przynęta i pościg Edytuj

Przeżył wybuch kwintycytaliny. Wraz z resztą ocalałych wziął udział w planie zwabienia Obcego do odlewni. Dla samoobrony uzbroił się w nożyczki.

Napotkał Smoka czającego się w korytarzu. Krzyknął żeby zwrócić na siebie jego uwagę. Stworzenie ścigało go po kolejnych korytarzach, lecz udało mu się uciec i szczelnie zamknąć za sobą drzwi. Ksenomorf próbował jeszcze zaatakować go przez rozbitą szybę, ale nie zdołał go dosięgnąć.

Śmierć Edytuj

Nie oglądaj się Jude! Biegnij jak najszybciej!

Dillon do uciekającego więźnia

Gdy plan z przynęta nie wypalił i rozpoczęła się rzeź, Eric za szybko włączył tłok. Gdy większość więźniów zginęła, Ksenomorf wybrał Alana na kolejną ofiarę. Mężczyzna próbował uciec, ciągle wzywając pomocy. Dillon usłyszał krzyki i przygotował się do zamknięcia drzwi zaraz za uciekinierem. Niestety nie udało mu się to. Jude został złapany i rozszarpany zaraz przed nimi. Gdy nie było już dla niego ratunku, Leonard zamknął drzwi.

Osobowość i cechy Edytuj

Był znany z agresji. Momentami jego zachowanie wskazywało na wręcz głupawą odwagę, zwłaszcza w chwili gdy zwyzywał Obcego, chcąc zwrócić jego uwagę. Oprócz tego wydawał się nieostrożny w posługiwaniu ostrymi narzędziami. Właśnie ta cecha rozwścieczyła Morse'a.

Ciekawostki Edytuj

  • Alan jest jednym z nielicznych więźniów na Fiorinie, którzy nie pochodzą z Wielkiej Brytanii. Sądząc po akcencie, pochodzi on z Włoch.
  • W filmie występuje swego rodzaju żart. Jude sprząta po wszelkich makabrycznych zabójstwach. Najpierw pozbywa się zwłok Murphy'ego, a później sprząta po zabójstwie Andrewsa w mesie. W książce również zastosowano ten zabieg, gdy w końcowych scenach wspomina się, że Alan nie ma przy sobie mopa.